Träningshelg!

Nästan i alla fall!

Hade bestämt sen tidigare att jag och min kära syster minsann skulle ut och jogga när jag kom hem i helgen. Detta var väl kanske min syster inte så jätteladdad för, då hon envisas med att tala om för mej hur fruktansvärt långsamt hon springer samt hur mycket hon pustar när hon är ute och joggar. Detta vägrade jag naturligtvis att lyssna på och vi begav oss ut på en joggingtur här hemma i Trollhättan när jag kom hem i torsdags. Mitt val blev, då hon tvingade mej att välja, 3 kilometarn på Sandhemsspåret, eller långa varvet som vi oxå kallar det för. Jag har under många år verkligen AVSKYTT att springa Sandhemsspåret, då vi alltid gjort det på Lyrfågelskolan och sedan även med TFK... Men efter ett par års frånvaro från hemstaden Trollhättan så kände jag verkligen för att testa på Sandhemsspåret igen. Vi tog bilen bort till "starten" på Sandhemsspåret, bara för att jag glömt min linsvätska hemma i Tomelilla och behövde köpa ny innan Blic stängde kl 19.00. Annars skulle vi ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG ta bilen till Sandhemsspåret då det kanske tar max 10 min att promenera dit bort.

Vi gav oss ut på spåret och syrran pustade och gnällde över hur långsam hon var... Och hur jobbigt det var att jogga de 3 kilometrarna, men när vi kom imål 23.06 minuter senare var hon lite nöjdare. Det var nytt årsbästa för syrran på 3 kilomter. Mitt årsbästa på 3 km var efter detta träningspass 20.15 ca. När vi joggade runt där i Sandhemsskogen så råkade jag haspla ur mej att jag kanske skulle ta mej en liten joggingtur imorgon, fredag, oxå. Eller kanske till och med två varv...

Jag begav mig till Sandhemsspåret igår, fredag, oxå. Och jag sprang 5,2 km. Först sprang jag 3 kilometarn för att sedan direkt ge mej på elljusspåret (2,2 km). Jag lufsade i mål på 35.35 minuter och nytt årsbästa. 3 kilometarn sprang jag för övrigt på 20.18... Men jag kan lova att jag var rejält trött när jag kom i mål, och det var knappt så jag orkade ta mej från "målet" till cykeln som var ca 2-300 meter längre bort. Men dit kom jag och jag lovar att jag svepte i mig nästan en liter vatten på en gång.

Mitt mål är ju att springa Tjejmilen på under timman... Men just nu känns det väldigt tveksamt. Men skam den som ger sig heter det ju, och om jag bara orkar hålla i att träna minst 3 gånger i veckan så når jag kanske målet om 99dagar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback