Regnet det bara öser ner!

Sitter på jobbet nu och har eg ett par ärenden som behöver utföras, men det regnar väldigt mycket nu. Och jag har bara ett litet paraply med mej. Jag trodde inte att det skulle regna så mycket här. Även om mor och far talade om för mej redan igår att det skulle regna i Skåne idag. Men icke att jag trodde att det skulle regna på Österlen!! Här skiner väl alltid solen.?! Ja ja, jag får väl vänta med mina små ärenden och fixa dom om en stund och då hoppas att det inte regnar så jättemycket.

Kom hem till Tomelilla igår efter att ha åkt buss i nästan 5 timmar och sedan 1 timmas tågresa från Malmö. Anledningen till att jag väljer bussen framför tåget är att det är såpass mycket billigare. Men igår var en sån dag där jag ångrade att jag inte tog tåget istället. Hela vägen från Trollhättan till Göteborg var det en unge som skrek. Nu var det inget spädbarn utan barnet var över året i alla fall! Jag vet att ungen inte kan hjälpa att det gråter men det kan bli ganska irriterande att höra det konstant. Tycker nästan synd om mamman, om hon nu gjorde nåt för att få ungen att vara tyst. Det vet jag ju inte, för jag hade ingen lust att sitta och glo hela tiden. På Nisse-terminalen i Göteborg var det inte fullt lika stort kaos som det annars har en tendens att vara på söndageftermiddagar då ALLA ska hem. Men jag var ute i god tid och hamnade långt fram i kön, men så fort "grinden" öppnades så rusade ju pankistanterna fram, de kan ju missa bussen... Jag som är en sån världsvan resenär gick ju då och lämnade min väska och klev sedan på bussen. Som brukligt. När bussen sedan började rulla iväg mot Malmö så "kastade" sig personen framför mej sitt säte bakåt, ja ja, hon kollade lite snabbt bara om det satt nån där, men icke att hon kollade att det var ok. Bredvid med hade jag en mexikan som somnade lika fort som bussen backade ut från hållplatsen och han hamnade farligt nära mej där ett tag... Sen så började samma unge som på bussen från Trollhättan att skrika... Och jag kan väl säga att jag är glad att jag hade musik i min mobiltelefon att lyssna på, för varje gång det var låtbyte så hörde jag ungen gråta i bakgrunden... Oh my God vilken hemresa! Men så är det att åka buss. Och jag och syrran har bestämt att vi ska åka buss till Spanien nästa sommar. Det är nästan så att jag ångrat mej nu, med tanke på gårdagen. Tänk 36 timmar med detta. Fördelen är dock att jag inte har en mexikan som sover bredvid mej utan min syster...

Ska jobba vidare nu. Höres.

Kommentarer
Postat av: SYRRAN

Förhoppningsvis så é jag inte lika "otäck" som en mexikan iaf... hehe Men jag kan allt vara lite otäckt jobbig om jag é på det humöret... hehe

2008-05-27 @ 20:34:34
Postat av: Jag

Nej du är absolut inte lika "otäck" som en mexikan. Nu var han väl inte otäck heller, men du vet hur det kan va när man somnar och man faller åt ena sidan... Och jag är ganska härdad vad gäller det humöret som du kan vara på. Fast det humöret brukar oftast visas när Nina är med. hihihi

2008-05-28 @ 13:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback