Ny vecka. Nya utmaningar.

Igår var jag hos Jocke för en liten uppdatering inför min stundande vecka där!! Så nu känns allt glasklart. Förhoppningsvis. Efter detta möte for jag hem till Tomelilla igen för att ta en sväng till Bo Ohlsson, hade lite saker att kolla upp där. Hårdvax och schampo till syrrans bil. Pärm till Sara. Ny mp3 till mig. Detta eftersom min gamla mp3 och min dator inte längre behagar kunna umgås med varandra. Och jag är en sån där människa som INTE kan träna, och absolut inte löpträna, utan musik. Jag vet att jag borde kanske lära mej detta. Men om jag går ut och springer och inte har musik så är det en massa annat som poppar upp i hjärnan och då fokuserar jag inte till 100% på löpningen. Men med musik är det annorlunda. Då försöker jag hitta takten och springa efter den... Och om jag springer efter musiken så händer det faktiskt att jag ibland glömmer bort hur trött jag är när jag springer... Jag fortsätter lixom bara tills låten är slut. Naturligtvis måste det finnas en blandning mellan lite snabbare låtar och lite långsammare. Just nu experimenterar jag en del vad gäller musikval för att hitta mina ultimata löplåtar. Vissa låtar som jag trott kanske passar till löpning är inte fullt lika bra när jag väl kommer ut och springer, utan att jag upptäcker att de är jävligt bra träningsmusik, men mer kanske till spinning... Efter besöket på Bo Ohlsson gick jag och Sara till Bullen och Bönan och käkade! Och vad jag åt. Förutom en grillad panini med salami och fetaoströra (plus en cola naturligtvis) så var jag ju tvungen att trycka i mig en kladdkaka efteråt. Jag kan lova att det nästan var så att jag mådde illa... Men det bjuuuur jag naturligtvis på.

Idag hade Jenny "uppe med tuppen" Karlsson sovmorgon. Jag lyckades sova ända till 9.30. Men så länge kan jag absolut inte sova imorgon, deklarerade Sara för mig i morse. Vi ska tvätta 8.00 imorgon nämligen. Men nog om morgondagen. Jag och Sara har idag varit i Ystad! Vi hängde med Lee några timmar idag. Först hade vi en liten Days of our lives träff hemma hos Lee, och sen gick vi till Snuggles och fikade/åt. Det bidde en bagel med - hör och häpna - salami och brieost, för mej. Inne på Snuggles satt vi och diskuterade diverse saker, bl a Saras fobi för graviditetsmagar. Men inte att vi såg några bara för det! Vilket var synd, för nu kunde ju inte Sara förklara vad som är så hemskt med dessa magar. När vi satt där inne och diskuterade graviditetsmagar dök mr x upp... Denna mr x är Ida lite het på. Fast det vill hon absolut INTE erkänna. Själv så var jag ju mer het på hans far en gång i tiden. Utan att nämna några namn så är far och son kända inom idrottens, närmare bestämt handbollens värld!!!

Har oxå varit ute och joggat idag. Eller ska jag kanske säga löptränat!!! Idag höll vi bra tempo, fick med mej Sara ut. Eller för att vara helt ärlig så frågade Sara om hon fick hänga med mej ut och jogga/springa. Idag var det ett löppass på 20 min inplanerat, och det är ju inte så där jättelänge kan tänkas. Och det är det inte heller. Så mitt mål var att hålla lite högre tempo än vanligt. Och det kändes som att jag höll ett högre tempo med än i vanliga fall. Men så kan man bli lite lurad... Men efter att ha mätt upp sträckan och fyllt i tiden på
www.jogg.se så fick jag det bevisat att jag faktiskt sprungit fortare än vanligt. Det roliga i det hela är att det kändes inte så mycket jobbigare/värre än under vanliga träningspass. Så nu ska jag försöka hålla lite högre tempo när jag är ute och joggar. För om jag gör det på träningarna och känner att jag orkar, så lär det ju gå ännu bättre på Tjejmilen. Nu ska jag försöka släppa loss lite när jag är ute och joggar. Eller springer som jag kanske kan börja kalla det!!! Dagens snitt var 6.48 min/km. Jag brukar ligga på runt 7.20 - 7.30 min/km...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback