Mår illa

Jag åt alldeles för mycket nu under lunchen. Idag bestämde jag mej för att testa Börje Olssons Skafferi här i Simrishamn på min lunch. De har nämligen en medelhavsinspirerad buffé för 80:-. Och jag kan lova att det var en bra buffé. Det var inte överdådigt med mat men alldeles lagom. Här kan man hitta, sallad av olika sorter, fetaost, tomater, rödlök, oliver (svarta), salami, serranoskinka (el nåt liknande) couscoussallad, pastasallad, tre sorters paj, 4 eller 5 olika ostar, bröd, ugnsrostade morötter, melon, vindruvor och mer... Jag kan inte komma ihåg allt! Även om jag var sjukt mätt så var jag riktigt sugen på glass. Så jag gick ner till hamnen för att kolla in priserna på mjukglass. Jag gick därifrån igen. Snacka om turistpriser. En liten strut alt liten bägare med mjukglass 20:-!!!! Nää vet ni vad. Det betalar jag icke!! Det fick bli en Solero. Det var riktigt gott. Men jag måste säga att jag är mer förtjust i den gula soleron än den med jordgubbsmak. Men på väg tillbaka till jobbet så fick jag naturligtvis håll och kände av lite lätt illamående. Så går det när man trycker i sig alldeles för mycket mat, för att sedan gå på en stor glass!!! Nu känns det ju inte lika lockande att gå ut och jogga lite efter jobbet, vilket jag nästan hade bestämt att jag ska göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback