Jag - en fuskare

Idag har jag fuskat. Enligt mitt träningsprogram skulle jag ut och jogga i 48 min. Men jag joggade bara i 31 min. Jag var helt enkelt för trött, efter jobbet. Men jag kom ju ut och joggade i alla fall. Mitt andra alternativ var ju att skita i alltihop och stanna hemma i soffan... Är nu riktigt seg i mina ben och fötter, men jag är ändå stolt över mig själv att jag faktiskt efter att jag kommit hem - tog på mig mina löparkläder, snörade på mig joggingskorna, på med mitt supersnygga rosa pannband, och på med musiken, och faktiskt tog mig ut på en 31 min runda!

Igår hade vi riktigt mycket att göra på en smak av Österlen!! Tror det kom in typ 50 pers samtidigt i restaurangen. Vi hade ganska mycket reservationer igår, det var kalas, vandrande damer och annat folk som hade bokat bord. Det var bara att ta emot alla beställningar (och hoppas att jag slog in rätt i kassaapparaten och att gästerna fick det de beställde), försöka plocka undan så snabbt och även få undan disken... Förutom att stå i restaurangkassan fick jag serva gäster uppe i turistbyrån och i butiken. Det gäller med andra ord att var väldigt flexibel. Ena sekunden står jag och servar folk i turistbyrån, för att nästa stå i kassan nere i restaurangen, för att bara en liten stund senare stå bak i disken och jobba. Men me like it! Jag gillar när det händer lite grejer... Efter jobbet så var det ju som det brukar lite halvtaskigt med busskommunikationerna hem från Brösarp, så jag gick till Gästis i byn för att säga hej till Sara som jobbade. Passade även på att ta mej en cider... Det var faktiskt jättegott, men det kändes lite fattigt att sitta där för mig själv och dricka alkohol. Men nu har jag ju testat barhänget på Gästis med.

Det var inte riktigt lika mycket folk på jobbet idag, men det har då funnits saker att göra. Jag har t.ex. "sorterat" bland alla broschyrer, och nu är det ordning där i broschyrstället. Jag har sorterat upp alla efter språk, innan var det lite oordning vad gäller det där... Idag åt jag en otroligt god måltid på jobbet. Nu är det alltid bra mat på en smak av Österlen, men idag så var det premiär för stekbuffén! Här kan man välja mellan bl.a: sallad, tomat, gurka, rädisor, färsk sparris, pastasallad, pinjenötter, coleslawsallad, Lammfilé från Havängsprodukter, Kotlett från Lillehems Utegrisar (med 25 % vildsvin) och Entrecote från lokal uppfödare, ugnsrostad potatis, potatisgratäng, ugnrostade rotfrukter, smörstekta nässlor, rabarberchutney, rödvinssås, gräddsås och mer därtill. Jag kommer inte ihåg allt som fanns på buffébordet. Allt detta till det mycket fashionabla priset av 190:-.

Resten av kvällen ska jag tillbringa i min soffa och försöka kurera mina trötta och stela ben och fötter. Väntar på att min kära roomie ska komma hem från jobbet. Då ska vi käka liter chips och dricka cola, även om det är söndag kväll!!

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback