Ibland blir jag så trött

Som nu till exempel. Jag har lyckats plita ihop en jobbansökan, och ska nu få den utskriven. Det var ju lättare sagt än gjort. Till slut kom jag på att jag kan ju skriva ut den på biblioteket här i Simrishamn, men då jag i morses inte hann leta upp mitt usb-minne tänkte jag att jag kan ju skriva ut mejlet från bibblan och postar ansökan och sen är jobbet mitt. Förhoppningsvis. Men när jag nu skulle spara ner worddokumentet, eftersom det är det enda sättet som jag vet fungerar att skriva ut worddok från mejlen, så blev det omformaterat till wordpad el nåt liknande. Nu minns jag inte längre. Vad jag nu upptäckte efter att ha betalat 9:- till Simrishamn, de kommer förresten att bli rika på mej, så ofta som jag springer här och kopierar och skriver ut, var att mina sidhuvuden inte längre fanns. Dvs där jag har min kontaktinfo. Vad nu göra tänkte jag? Eftersom jag är alldeles för trött för att tänka klart så här dags på eftermiddagen så skrev jag helt enkelt ett handskrivet "brev" och lade i kuvertet tillsammans med mitt personliga brev och mitt CV. Antingen så går det hem, eller så totaldissar dom mig. Men va fasiken, jag har ju fått med alla uppgifter och nu lär de ju komma ihåg min ansökan. Och jag har lärt mej att det är bra att sticka ut... Nu ligger i alla fall kuvertet här bredvid mej, så nu ska jag bara komma ihåg att posta kuvertet oxå. Det är ju en helt annan historia. Postlådorna är i och för sig på vägen till järnvägsstationen här, men de töms ju 17.00, så frågan är om jag ska ta vägen förbi COOP hemma i Tomelilla... Med risk att jag glömmer kuvertet när jag lägger det i väskan. Ett alternativ är ju förstås att jag inte stoppar ner kuvertet i väskan utan bär det i handen. Men tänk om jag glömmer det på tåget då?!. Ja, såna tankar har jag nu.

Jag har nästan bestämt mej för att INTE gå ut och jogga idag. Jag vet att jag borde göra det och att jag kommer att vara så mycket piggare efteråt, men jag ska ju ändå ut imorgon.

En halvtimma kvar tills tåget kör hem mig. Måste ju surfa runt lite mer innan jag drar mej från bibblan.

Vi höres.

Kommentarer
Postat av: Anna

Kom du ihåg att slänga ansökan på lådan???? ;-)

2008-05-29 @ 17:19:34
Postat av: Lilla Jag

Ansökan hamnade på lådan. Jag postade den i Simrishamn ändå. För säkerhetsskull. Så den hamnade i lådan i onsdags...

2008-05-30 @ 13:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback