Grattis Ryssland!

Det var väldigt vad Ryssland vinner hela tiden i år. Först vinner de Hockey-VM, igår vann de Eurovision Song Contest, och det skulle inte förvåna mej om de vinner Fotbolls EM med...

Charlotte Perelli och "Hero" var ju segertippad!! Här hemma i Sverige sades det att hon skulle ta hem hela tjotabalongen då hon i år hade samma startnummer som hon hade när hon vann i Jerusalem. Nummer 15. Vi som kollade på spektaklet igår vet att det INTE gick så bra! Vi, Sverige kom på 18:e plats. Av 25. Men det var ju tur, för nu slipper hon ju åka på promotionturné som ju faktiskt är en del av vinsten med att ta hem hela tjotabalongen... Men om Charlotte nu skulle ha vunnit så hade hon minsann INTE tänkt att åka på denna turné. För det är INGEN som kan tala om vad Charlotte Perelli ska göra och inte göra. Detta enligt hennes manager. Förutom hennes manager i så fall som så fint deklarerade att Charlotte inte kommer att åka på någon turné!

Eurovision Song Contests höjdpunkt var när vår älskade Björn Gustafsson ska tala om hur vi svenskar har röstat. Den stackarn blir lite nervös när han inser att han måste prata på engelska... Han stammar fram poängen, och tittar nervöst både uppåt och neråt i kameran. Sedan säger han att 12 poäng går till SVERIGE!!! *asg* För att sen i nästa sekund ångra sig och säga: oh no, you can't vote on yor own country - eller nåt i den stilen. Och sedan meddelar han den riktiga 12-poängarn. Nu är det väl tyvärr som så att ingen i hela Europa förutom vi svenskar som förstår humorn i det hela. Och har vi inte varit dumförklarade tidigare så blev vi det igår kväll. Men jag ÄLSKAR Björn Gustafsson...

Men vad ska man säga om Eurovision... Det är i mina ögon, numer ett spektakel och ju mer crazy något är, desto bättre verkar det vara. Vad sägs om gammelrapparen från Kroatien? Spaniens bidrag? Tro mej, den kommer att spelas på klubbarna i sommar... Dom som stod och hängde tvätt där på scen? Minns inte ens vilket land det var längre. Men "höjdpunkten" var nog ändå piraterna!! Jag kan lova att den låten kommer att hamna i en mp3 nära mej och jag kommer att höra på dem när jag är ute och tränar inför Tjejmilen. Om inte annat för att höja humöret när jag börjar bli så där härligt trött och sliten och jag funderar på om jag kommer att orka ett enda steg till. Då är det en bra låt. Tillsammans med "Anton aus Tirol" med DJ Ötzi.

Åker söderut om ett par timmar, hade gärnat stannat här i Trollhättan ett par dar till, men plikten kallar.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback