Förflyttad

Då har även min blogg blivit flyttad på då. Men det ska ju inte vara någon skillnad för dej som läser. Jag ska väl villigt erkänna att jag inte riktigt följt debatten vad gäller flytten av bloggen, bara att det skulle ske!

Jobbar ju som bekant själv den här veckan, och det kan ibland vara svårt att komma ihåg allt man ska göra när man nu tillfälligt driver ett familjeföretag. Man ska larma av när man kommer, kolla telefonsvararen, svara i telefonen när den ringer, och gärna ha ett bra svar, kanske inte alltid det som personen i fråga vill höra men dock, besvara mejl, skicka iväg mejl, ge katten mat och vatten (detta gör jag så gärna), kolla så att inte blommorna dör, se till att soptunnan tas ut på måndag när jag går hem (läs igår), ta in posten, larma på när jag går hem... Igår kom jag ihåg allt detta. Förutom att ställa ut soptunnan. Detta kom jag naturligtvis på när jag kommit hem i regnet och stormen! Som tur var så hade sopbilen inte varit här när jag kom i morses så tunnan blev tömd med. Lyckades även glömma att posta ett brev igår, men det tar jag hand om idag. Har ett annat ärende att ta hand om så då tar jag brevet samtidigt.

Funderar på om inte jag ska avnjuta min medhavda lunch utomhus idag. Det finns rätt sköna trädgårdsmöbler här på företaget kan jag lova.

Det blir träning när jag kommer hem ikväll. Är väl hemma hos mej vid 18.30, och då är det bara att snöra på sig skorna för en liten löprunda. Oavsett hur trött jag är. Egentligen skulle jag väl kunna smita lite tidigare för att hinna med 16.53 tåget istället för att vänta till 17.53, men är det öppet till 17.00 här så är det. Och det handlar om en vecka. Det bjuuur jag på. Har precis börjat lyssna på en ljudbok med. Solstorm av Åsa Larsson. Har faktiskt lånat filmen av min syster som hade den. Men då jag lånat ljudboken av Sara tidigare, så tänkte jag att jag lyssnar på boken först och ser på filmen sen...

Nää dax att ta tag i det faktum att antivirusprogrammet verkar ha gått ut...

Höres.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback