Drygt en halvmil

Dagens löppass blev alltså på lite drygt 5 km, närmare bestämt 5,65 km på 39 min. Dagens pass var tänkt att gå till på detta vis:
Uppvärmning: 3 min rask promenad
Medelhård distans: 3 gånger 10 min löppartier i något högre fart än vanlig distansfart. 3 min snabb promenad mellan varje löpparti. Avsluta med 3 min snabb promenad. Detta skulle då ge total träningstid på 39 min varav 30 min var löpning.

Min tanke från början var att strunta i detta och jogga i 30 min i sträck, men så när jag väl började springa så valde jag att ändå köra efter det tänkta passet. Jag körde på ganska hårt faktiskt de första 10 minutrarna och trodde att jag gått ut för hårt och att jag inte skulle orka med de två andra löppartierna. Men mina ben återhämtade sig förvånansvärt bra efter de 3 minutrarna jag gick och de två nästföljande 10 min löppartierna gick faktiskt över förväntan bra. Men allt kan naturligtvis inte vara bra. Måste erkänna att det var lite kyligt i vinden, och idag hade jag nog behövt min blå vindjacka...

Hade tänkt lägga upp en före och en efterbild idag, men så blev det inga bra bilder... Får väl be om hjälp. Men min roomie är ju inte hemma just nu. Men på söndag kanske... Om hon inte jobbar förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback