Irriterad!

Ja det är jag. Av flera anledningar. Kan börja med snön. Jag älskar vanligtvis snö, men nu vill jag ha vår. Jag har till och med fått ta på mej mina vinterkängor, dessa har jag inte ens haft framme sen jag flyttade ner till Skåne för ca 1 1/2 år sedan... Det värsta är ju att när jag kommer upp på morgonen och hoppas på att snön är borta så upptäcker jag till mitt förtret att det kommit ännu mer snö under natten. P.g.a. detta "snöoväder" så kan ju inte lokaltrafiken gå enligt tidtabellen heller... Idag var jag över en timma försenad till praktiken. Visst jag förstår att man kör försiktigt när det är oväder, men vägen mellan Tomelilla och Simrishamn var helt OK, och enl busschauffören så gällde det samma vägen mellan Lund och Tomelilla. Självklart så beror ju förseningarna på att det vid de tidigaste avgångarna antagligen är taskigt väglag. Men var finns då salt- och plogbilarna? Hemma i Trollhättan så kör de på i nonstop de stackars arbetarna dag, som natt när snön kommer. Fast det kanske beror på att vi har SAAB och Volvo Aero i sta'n? Ja jag vet inte.

Nästa irritationsmoment är serien Häxdansen på SVT1. Detta var en serie som jag såg framemot av två anledningar. 1 - serien handlar om häxor och häxbränning (trodde jag). 2 - serien handlar om damfotboll. Det närmsta häxor och häxbränning vi kommit hittills är i introt till serien och en staty, som nu brändes ner i förra avsnittet. Vad gäller damfotbollen så är det så jag skäms! Jag har då som bekant spelat fotboll i väldigt många år, och jag kan lova att jag har aldrig sett nån stå och jucka mot hörnflaggan som målgest. Inte skriker vi: "KUKEN, BALLEN, DOMSJÖVALLEN!!!!!!, lr vad som rimmar på de två förstnämnda orden, heller för den delen. Självklart fick de klämma in en scen där två tjejer har sex. Det är ju allmänt känt att nära på alla tjejer som spelar är gay... Däremot kan jag känna igen det där föraktet från "herrarna" i klubben... Det finns så mycket som inte stämmer i den där serien!!! Tyvärr så kommer jag säkert att kolla på nästa avsnitt (måndag kl 20.30-21.15) trots allt. Jag väntar ju med spänning på häxprocesserna. Glömde ju en sak, det kom in lite häxeri i förra avsnittet. Den petade målvakten blev lite besviken och träffade på en "häxa" från andra laget...

Ytterligare ett litet "irritationsmoment" var att jag inte hittade 019 i mitt reg.skylts letande. Men så när bussen var nära att svänga in till Tomelilla station igår så mötte vi 019, och idag sprang jag på 020 här i Simrishamn under min lunchpromenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback