Ett regnigt Göteborg

Sitter nu på ett rum på Slottsskogens Vandrarhem och laddar inför TUR-mässan som börjar imorgon. Efter att ha börjat resan norrut tidigt i morses så är det skönt att kunna sitta på rummet och bara slappa. Hade först ett stopp i Varberg för att diskutera en CD som ska släppas med skånska låtar av skånska artister. Efter att ha kommit fram till Göteborg tog jag spårvagnen från Korsvägen till Vandrarhemmet, men nu var det inte fullt så simpelt som jag tänkt mej. Hade kollat upp hemifrån och tolkat det som att jag skulle ta 6:ans spårvagn med riktning mot Kortedala. Men efter att ha trippelkollat så visade det sig att jag skulle ta 6:ans spårvagn mot Länsmansgården. Jag kom till Vandrarhemmet, checkade in och hivade in min packning på rummet, tog sedan spårvagnen tillbaka till Mässan för att kolla in montern. Efter mycket om och men fick vi till slut ordning på montern, och den blir bra. Tog en promenad in mot centrum för att käka lite samt handla nässpray, har naturligtvis blivit förkyld nu inför Mässan. När jag sedan skulle ta spårvagnen tillbaka så tänkte jag att jag kollar snabbt varifrån Nordstan 6:an mot Länsmansgården går, men innan jag klev på tänkte jag kolla hållplatserna. Bara för säkerhetsskull. Naturligtvis hittade jag inte den hållplatsen jag skulle av på, så jag gick till andra sidan för att kolla, och jajemän, jag skulle ta
6:an mot Kortedala!!! Tur att jag kollade innan. Gissa om jag hade blivit sur om jag tagit den mot Länsmansgården och hamnat på Hisingen istället!! Nu sitter jag i alla fall på mitt rum och laddar inför Mässan imorgon. Har då laddat med panodil och nässpray, så det ska nog gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback