Efterdyningar

Är nu himma igen efter TUR-mässan! Det var fyra intensiva men samtidigt skitroliga dagar!!! Jag var ju på lite dåligt humör där i onsdags när jag satt på vandrarhemmet och begrundade Västtrafiks linjer i Göteborg. Men Gud som haver så lärde jag mej ju vilken linje och vilket håll jag skulle åt. Kan ju oxå meddela att jag inte betalade en krona till Västtrafik under de resor jag företog mej i Göteborg i helgen efter onsdagen. Kan då samtidigt meddela att jag på detta viset säkert lurat Västtrafik på minst 200 spänn!! Det känns skönt. Samtidigt som företaget får skylla sig självt då man kan gå på precis vart som helst i spårvagnen!

Vad hände då under mässan? Jo vi delade ut broschyrer och kartor till höger och vänster, så mycket att vi vid lunchtid på söndagen hade slut på både broschyrer och kartor, vi fick springa till andra montrar och låna material för att det inte skulle vara tomt hos oss!! Jag har tipsat om sevärdheter, restauranger och boende på Österlen så det står härliga till. Vi hade ju en visitkort-/slogantävling som har varit väldigt populär och vi har fått in en hel del bra slogans för Österlen faktiskt!!! Torsdag-Fredag är ju fackdagar och då tycker jag att det är lite mer svårflörtat på Mässan även om det naturligtvis är då som man har möjlighet att skapa kontakter lite här och där! Efter att ha jobbat fyra dagar på Mässan kan jag säga att jag har haft rejält ont i fötterna, men det ingår ju lixom i paketet!!! Jag tror även att jag är den som har jobbat mest i montern under dessa dagar, men inte mej emot...

I fredags var jag på Cabaret Lorensberg tillsammans med Jocke och tjejerna från YSB, det var riktigt najs måste jag säga!! I lördags var det ju melodifestivalen, men jag och Lotta var riktigt trötta så vi valde att stanna kvar på Vandrarhemmet och kolla på melodifestivalen medans Emma och Matilda åkte in till Hard Rock Café för att kolla in spektaklet!

Vad mer då?
Jo vi fick in många förfrågningar om olika sorters paket inför sommaren som vi nu jobbar med! Jag har fått i uppdrag att ställa samman alla visitkort/slogans i en lista och det är en jädra massa. Samtidigt som jag jobbar med att kolla att vår hemsida är helt up-to-date vad gäller boende, aktiviteter och mat/dryck. Det händer en del på ett år, så nu sitter jag även och kollar in så att alla länkar stämmer, att telefonnummer stämmer och om det kommit till några nya eller har försvunnit några företag sen förra året! Jag har en del att göra med andra ord. Men det är bara kul.

Jag har fått jobb på Läckö Slott, lite hos Jocke och på Vägstationen, jag som trodde att jag skulle vara arbetslös i sommar!!! Så nu gäller det bara att välja rätt... Men jag stannar på Österlen i sommar.

Jag och Sara kommer kanske bli roomies i sommar med för hon kommer jobba på Gästis i Brösarp, men har som det ser ut idag inget boende... Men Jenny är ju så snäll så hon tar emot lilla Sara! Jag har ju trots allt fått ett extra förråd idag nere i källaren, och våra tvättider är från och med 15 april tre om dagen till skillnad mot dagens två, plus att vi nu fått torktumlare oxå!! Yippie!!!

Registreringsskyltsjakten går vidare och jag är nu ute efter 019!!!

Det är väl vad som hänt mej under helgen!!

Jag i montern
Jag i montern!!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Grattis till alla jobben... Kul att du blir kvar då kommer jag och hälsar på, ett besök på Bullen och Bönan måste jag ju göra under sommarn... Jag har fått jobb i Gränna, men inte tackat ja ännu.. bearbetar smålands turism lite först :)

2008-03-19 @ 17:14:46
Postat av: Lilla Jag

Det gör du helt rätt i. Bearbeta dem lite till så ordnar det sig nog!! Självklart måste vi göra besök på Bullen & Bönan i sommar...

2008-03-19 @ 22:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback