DET ÄR VÄL BARA ATT LEKA LITE MED BARNEN. ELLER?

Detta är reklam dagens Metro för Lärarutbildningen på Malmö Högskola! Far nu inte taket nu kära syster! Om man fortsätter att läsa annonsen så står det: "Arbeta med det du verkligen brinner för. När andra väljer utbildning utifrån vad som förväntas av dem, kan du välja att gå din egen väg. Till exempel LÄRARUTBILDNINGEN 90 hp, 210 hp eller 270 hp på Malmö Högskola." Tycker att rubriken är ganska talande, det är oftast det man får höra när man säger att man jobbar som förskollärare. Eller det är i alla fall vad min syster får höra ganska ofta! Men ack så fel man kan ha. Tillbringa gärna lite tid på en förskola så får ni se hur det är att jobba som förskollärare!

Idag lyckades jag komma försent till praktiken, detta var dock inte mitt fel, för jag var i tid till busshållplatsen, jag var till och med uppe direkt efter att jag stängt av klockan i morses. Nej, det var naturligtvis bussen från Lund som var försenad. Bussen ska eg avgå 8.55 från Tomelilla station, men när kl var 9.15 och ingen buss var i sikte kunde jag inte hålla mej längre utan jag klev in till Skånetrafikens "servicekontor" och frågade om dem kanske visste vart bussen tagit vägen. Detta visste dem naturligtvis inte för de blir aldrig informerade om några störningar i busstrafiken. Det är ju bra service till deras resenärer... Nu ringde tjejen som jobbade idag och kollade och hon fick då veta att bussen var försenad 25 minuter!! Bussen kom i alla fall strax efter att jag fått veta att bussen var sen...

Jag har idag börjat spåna lite på hur en ppt-pres kan se ut för VisitÖsterlen, det kan ju vara smidigt att ha en sådan i beredskap vid möten när man på ett lite snyggt sätt vill presentera företaget lite mer. Jag och Jocke var på möte ang TUR-mässan idag. Läget är under kontroll kan jag säga! Det känns skönt. Jag har oxå letat lite boende åt turister...

Har idag sett 009 vid Ystad Sandskog!!


Kommentarer
Postat av: syrran

Ja alla som tror att jobbet som förskollärare är ett lugnt och fridsamt jobb där vi bara leker med barnen är välkomna till min förskola och jobba i ett par dagar... ska jag vara helt ärlig här så det vi minst hinner med att göra är att just leka med barnen.. tyvärr!
Sen är det ju så att alla jobb har sina för och nackdelar och jag ångrar inte en sekund att jag utbildade mej till förskollärare för barn é underbara!! "det är bara av ungar och dårar man får höra sanningen..."

2008-03-05 @ 19:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback