Dementi

Jag måste nu erkänna att mina kunskaper i hockeyn inte är dem bästa. Jag vet att inför kvartsfinalerna så får det lag som vann grundserien välja motståndare först och sedan får nummer två välja osv... Sen trodde jag ju att den som vinner kvartsfinal 1 får möta vinnaren i kvartsfinal 2, vinnaren kvartsfinal 3 möter således vinnaren i kvarstfinal 4... Men så går det tydligen icke till. Jag har ju nu oxå trott att vinnaren mellan frölunda/färjestad får möta hv71 i semi. För jag har nån gång hört att frölunda får möta hv71 om frölunda slår färjestad. Så långt allt rätt, men då trodde ju jag att om färjestad vinner så får de möta hv71. Nu har dock Sofia förklarat att hv71 möter frölunda om de vinner, men timrå om det är så att färjestad vinner. Färjestad kom ju tvåa i serien... Det är tydligen så att man ska ha fördel av att ha vunnit grundserien. Detta tycker jag ju naturligtvis är korkat. Kan det bero på att Frölunda inte kom så där jättehögt upp i serien? Helt ärligt så tycker jag att kvartsfinalerna lottas och sen så kör man att vinnaren i match 1 möter vinnaren i match 2 osv... Satan vad jag är förvirrad nu! En sak till. Måste man verkligen spela bäst av 7 matcher? Ja jag beger inte att du som inte är så inne i hockeyn ska fatta nåt av det här... Det är ju knappt så att jag själv fattar...

Kommentarer
Postat av: syrran

Det é korkade regler i hockeyn, tacka vet jag fotboll, flest poäng när serien é slut vinner. Inga slutspel. De spelar ju ändå galet många matcher i grundserien i hockey. Nä slopa slutspelet och minska ner på hockeysäsongen...

2008-03-21 @ 21:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback