Blåvitt!!

Måste göra en liten uppdatering vad gäller mitt älskade lag IFK Göteborg. Inför den nya säsongen har ett par nya namn kommit till, t.ex. Niclas Alexanderssons lillebror Daniel Alexandersson-forward, Nicklas Carlsson-back, Kim Christensen-målvakt. Laget har även förlorat ett par spelare, t.ex. Bengt "Attraktiva-Bengan" Andersson. Han kommer att vara saknad, även om jag vet att Blåvitt har flera duktiga målvakter i laget.

Idag spelade Blåvitt träningsmatch mot FC Trollhättan. Inte FCT Trollhättan som många tror att klubben heter. Det blev vinst med 3-0 till gästande Blåvitt efter mål av Mathias Ranégie, Jonas Wallerstedt och Stefan Selakovic (en av Allsvenskans klart snyggaste spelare!). Vår nya målvakt Kim gjorde en mycket bra match har jag hört. Att Kim träffade sina lagkamrater först i samband med samlingen inför resan upp till Trollhättan gör inte saken sämre! Trollhättan var tydligen även mycket vacker i sin vinterskrud enligt
www.ifkgoteborg.se

På lördag är det dax för ännu en match: IFK Göteborg-Kalmar FF i Supercupen. Det ser ut att bli en bra påskafton med andra ord. Fotboll är ju aldrig fel!

Om 13 dagar är det ju även dags för den Allsvenska premiären! Och jag kommer att vara på plats på Malmö Stadion tillsammans med min kära syster och en jädra massa nerresta Blåvitt-supporters!! Ja, jag vet att jag tjatar om det här på bloggen...



Kommentarer
Postat av: syrran

Det går inte att skriva om blåvitt för mycket!!
FORZA BLÅVITT...
Ska bli hur kul som helst att infinna sej på malmö stadion igen och heja fram blåvitt!
Vet inte om jag kan hålla med om det é så vackert med all snö här hemma i trollhättan, den kom försent!!!

2008-03-19 @ 19:16:20
Postat av: Lilla Jag

Det stod så på Blåvitts hemsida att Trollhättan var mycket vacker i sin vinterskrud... Du kan kolla det själv. :)

2008-03-20 @ 12:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback