Blåvitt är Supercupsmästare 2008!

Blåvitt vann till slut matchen mot Kalmar FF med 3-1!

Målskyttar:
1-0 Jonas Wallerstedt (24:e min)
2-0 Hjalmar Jonsson (67:e min)
3-0 Jonas Wallerstedt (82:a min)
3-1 Cesar Santin (87:e min)

Domare:
Martin Hansson

Publik:
1 643 personer trotsade kylan och begav sig till Ullevi, varav mellan 14 och 20 från Kalmar. Kommentatorerna Perlskog och Hedman var lite oense om summan Kalmar FF supporters!!

Ja vad ska jag säga om matchen? Kalmar öppnade starkast, men efter ca 15 min kom Blåvitt in i matchen och tog över... Andra halvlek tyckte jag inte var så jättekul, det hände inte så jättemycket... Kalmar jobbade in sig lite i matchen och fick ett tröstmål i slutet av matchen. Kanske något onödigt, men det är sånt som händer!!! För övrigt tycker jag inte att kommentatorerna ska gnälla så mycket över Blåvitts nya målvakt Kim Christensen, han har ju för 17 inte varit i klubben en vecka än. Låt han få lite mer träning med laget så ska ni se att han blir säkrare. Men visst jag håller med, han gjorde ett par tveksamma insatser i matchen, och lite höjdbollar är att träna på för vår nya målvakt... Det finns nog mer hopp för honom att växa i luften än vad det gjorde för undertecknad...

Apropå att kommentatorerna stod och gnällde över att det är fruktansvärt kallt på Ullevi. Mitt råd är att ni klär på er ordentligt och struntar i att visa att ni har skjorta och slips. Så ta på er en rejäl vinterjacka, mössa och vantar... Det är ju för 17 bara mars än... I och för sig så trodde även jag att vintern var över och våren här, men det blir bakslag ibland.

Jag vet en som är mycket glad att Jonas Wallerstedt gjorde mål idag, nämligen min älskade syster!! Hon fullkomligt avgudar Jonas Wallerstedt, och Tomas Ohlsson... Hon avgudar dessa pojkar lika mycket som jag avgudar Adam Johansson... *ler*  Men jag säger som jag alltid gjort min älskade syster: De har ju förstått vilket lag de ska spela i... Och Adam behöver rehabilitera sig så han kan spela premiärmatchen nästa måndag. Då räknar jag med en hel Adam som fullkomligt täpper till på sin plats!!

Snart dax för lite hockey, än är inte denna sport-påskafton över... Får ju inte glömma att nämna Adrian Schultheiss, som verkligen slog till tidigare i Konståknings-VM!! Han persade med nästan 10 poäng!! Vår andra svensk Kristoffer Berndtsson föll tyvärr i ett hopp och tappade viktiga poäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback