Sommaren är här!

Jajemän, det är den! Det var nämligen premiär på "Allsång på Skansen", och som den pensionär som jag är (enligt vissa i min bekantskapskrets...) så har jag ju naturligtvis laddat för denna, sedan säsongsavslutningen förra året. Anders Lundin gjorde vad han skulle, även om det ibland känns lite väl inövat - som med hans kallprat med Arja Saijonmaa, vilket resulterade i att hon brast ut i "sång". Segare låt får man väl leta efter. Jag gick i alla fall på toa under tiden som hon körde sin tango. Tänk oxå att det går bra att gråta ut i "Stjärnorna på Slottet" och hulka fram att det är så taskigt att jag (Arja) aldrig blivit tillfrågad att vara med i Allsång på Skansen!!! Arjas lilla kupp gick hem, och lite kul var det allt att Anders drev lite med det sen. Sen var Arja överdrivet glad när hon struttade ut på scenen... Håkan Hellström, öppnade, kanske inte helt oväntat. Han gjorde oxå sitt jobb, även om jag tycker att hans extranummer, som jag såg live på webben var bättre än hans första låt. Låten "Kär i en ängel" som han hade som andra nummer är helt klart en favorit hos mej just nu. Jag kan inte låta bli att skratta när Bosse Parnevik kommer in på scen, även om jag hade önskat få se/höra lite mer av hans imitationer. Och hur lycklig såg han inte ut att vara där bland alla sina barnbarn. Och så söööta dom var, eller är menar jag ju. Stjärnskottet Miss Li rev av en riktig fartig låt och jag kan väl kanske tänka mej att höra fler alster av denna människa... Christer Sjögren var ju oxå med på Allsången, och han sjöng sitt Melodifestivalbidrag, och vem upptäcker jag inte som en av dansarna/körflickorna om inte Wictoria Nilsson från Trollhättan, enligt vissa så är hon från Vänersborg... Jag har då lyckats att missa att Wictoria faktiskt även dansade och sjöng bakom Christer i Melodifestivalen, jag såg henne ju bakom Charlotte Perelli... Om ni funderar på varför ni ev känner igen Wictoria så var hon med i första upplagan av Fame Factory. Samma år som t.ex.  Andres Esteche, Jessica Andersson och hennes partner i Fame, tillika vinnare av första Fame Factory - Magnus Bäcklund, Mathias Holmgren - han som blev sångare i Barbados. Men det var ju inte Fame Factory jag tänkte avhandla här utan mer om gårdagens Allsång. Det ska tydligen bjudas på någon överraskning i varje avsnitt av årets Allsång på Skansen, och igår var det Babsan. Jag gillar ju Babsan skarpt. Fråga mej inte varför, men kanske just att hon är något överdriven... Babsan var ju inte med så mycket under själva programmet, utan hon fick mer "tv-tid" i efterprogrammet som visades på webben, då sprang hon omkring bland artisterna och kände lite på pulsen. Och hon var bara lite bitter över att hon inte fick vara med i gårdagens avsnitt. Babsan hade ju tolkat det som att hon skulle vara med... *hihi* Precis min humor!

Som grädde på moset så var det även säsongspremiär av Morden i Midsomer igår. Som sagt. Sommaren är här!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback