Solstorm

Vilken besvikelse till film! Jag har ju då ganska nyligen läst, nej jag menar lyssnat på, boken och tyckte att det var en ritktigt bra bok. Och trög som jag är så luskade jag ju inte ut vem mördaren var förrän i slutet. Som vanligt, när det handlar om att jag ska lösa en mordgåta! Så jag skulle nog inte platsa hos Gunvald Larsson och Martin Beck, även om min kompis Jenny naturligtvis skulle göra detta... (Enligt henne själv i alla fall i ett av hennes blogginlägg) Ok att det är sällan som filmen blir lika bra som boken, men jag tyckte inte att det var mycket som stämde. Fast det hade kanske varit för hemskt att följa boken... Vad vet jag. Och inte tycker jag att Mikael Persbrandt övertygade speciellt heller, som en frireligiös ledare... Fast inte bryr jag mej om det... Jag kan fortfarande se en film bara för att Mikael är med i den... Ni kan själva se varför här nedan. *hihi*



Om några timmar smäller det. Sveriges ödesmatch i EM, den mot Ryssland har avspark kl 20.45 och enligt de som vet så ska det räcka med oavgjort mot Ryssland. Enligt de som vet så kommer även Zlatan att börja spela, men blir antagligen avbytt nån gång i början av andra halvlek! Snart börjar även ett Sex and the City "marathon" på 3:an. Så det blir ju lite jobbigt läge där ett tag när det är både Sex and the City, eller SATC som det tydligen förkortas till, och fotboll samtidigt. Men fotbollsnörd som jag är så kommer jag ju att sitta och heja fram våra svenska fotbollsgrabbar till seger!! SATC kan jag ju se nån annan gång. Samtidigt så har jag ju redan sett alla SATC avsnitt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback