På't igen bara

Igår tog jag mej i kragen och fick på mej mina löparkläder och snörade på mej mina joggingskor. Jag bytte även batteri i min mp3. Efter ett uppehåll på två veckor (förutom löppasset jag gjorde förra tisdagen) så var det åter dax att löpträna. Jag hade väl i och för sig mer eller mindre bestämt mej för att INTE träna igår utan ta det idag onsdag istället, men så tänkte jag att om jag inte tränar idag, tisdag, så kommer jag antagligen inte träna imorgon, onsdag, heller. Så jag bestämde mej för att springa en runda på 3 km! Det tar ju nånstans runt 20-25 min tänkte jag. Samtidigt som jag mindes hur det var när jag kutade 3 km på 15 min!! Det var tider det... Men som sagt, jag gick ut och jag tänkte försöka hålla ett litet högre tempo, då jag "bara" skulle springa 3 km. Jag höll ett ganska högt tempo första kilometern, för att sedan sänka hastigheten under den andra kilometern. Sista kilomtern ökade jag tempot igen. Allt enligt planen. När jag sprungit mina 3 km och jag kollade på klockan så visade den 19 min 30 sek!! Helt ok tycker jag. Även om det är 4 min 30 sek långsammare än när jag sprang som "snabbast" i min karriär!!! Nästa gång jag springer den här 3 km sträckan har jag tänkt att försöka hålla lite högre tempo under den andra kilometern då jag springer lite långsammare... Skulle ju vara kul att kunna pressa lite till vad gäller tiden...

Idag har jag faktiskt varit ute på en uppfriskande promenad på ca 30 min. Det var faktiskt riktigt skönt. Behaglig temp, solen sken, vindarna ven (som vanligt här på Österlen)... Men varm blev jag ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback