My ass...

Ibland blir jag så irriterad. Som förut när jag var inne och kollade hur "rik" var jag på min internetbank. Då ser jag till min förvåning att de dragit 325:- från Älvhögsborg +, det gym jag var medlem i hemma i Trollhättan. Jag hade då fryst mitt kort under tiden som jag pluggade här nere på Österlen, men sade upp det i våras när jag bestämde mej för att INTE flytta hem nu under sommaren i alla fall, och jag vill ju naturligtvis inte betala för ett gymkort som jag ändå inte har möjlighet att utnyttja. Jag skickade iväg ett mejl till Älvhögsborg via deras hemsida med de uppgifter som jag kunde tänka mej att de behövde. Sedan trodde jag att allt var klart. Ok att jag inte fick någon bekräftelse på mitt mejl, men då de inte dragit några pengar från mitt konto där sista mars så ansåg jag att allt var frid och fröjd, och mitt medlemsskap var uppsagt. Annars hade jag ju naturligtvis tänkt att skicka ett brev på posten med min uppsägning, om det visade sig att de dragit pengar. De drog heller inga pengar sista april. Men döm om min förvåning när jag upptäcker att de dragit pengar idag!!! Så jag ringer ju till Älvhögsborg och frågar vad som har hänt, och att jag trodde att jag sagt upp mitt medlemskap, och att det var ok då det inte dragits några pengar! Men killen i telefonen, efter att ha blivit vidarekopplad från receptionen till nån ekonomiansvarig förstås, säger att de har skickat ut TVÅ fakturor. Konstigt säger jag, för jag har då inte fått någon faktura. Det visar sig då att de skickat till Nydqvistgatan i Trollhättan, en adress jag inte bott på sedan augusti 2006... Nu ska han i alla fall kolla om de fått nåt mejl från mej med min uppsägning.  My ass att jag vill betala för något som jag sagt upp, men vad har jag för val då jag inte har någon "kopia" av mitt mejl, då jag skickade det via deras hemsida. Jag får väl skylla mej själv som inte ringde och kollade upp huruvida uppsägningen gått igenom eller inte, men då det inte dragits något från mitt konto så antog jag ju att det var ok... Så nu får vi se om de skickar ut någon faktura i efterhand eller inte. Men de skulle ju kunna visa lite goodwill, och låta det va, de har ändå papper på att jag har pluggat så det vet ju varför jag fryst det hela...

Nää, nu ska jag gå förbi kôrveboa och köpa mej en kôrv mä brô att tugga på innan tåget går. Ska oxå lyssna på boken: Solstorm, som jag lånat av Sara, sen när jag lyssnat klart på boken så ska vi se filmen!! Det är alltså en ljudbok jag lånat av Sara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback