Jag gjorde det igen

Idag gjorde jag det som jag ALDRIG mer skulle göra. Jag har cyklat på Österlen. Fick för mej i ett svagt ögonblick att jag skulle cykla till Brösarp, och det gjorde jag. Och tro det eller ej så var det inte fullt så jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Visst var det lite backar här och där, men de var inte så farliga ändå. Nu följde jag väg 19 vilket jag egentligen inte rekommenderar, men jag kände inte för att cykla via S:t Olof och Vitaby. Idag hade jag till och med medvind stora delar av sträckan. Enda nackdelen var alla j*vla långtradare som körde förbi mej. Jag var nära att köra ner i diket flera gånger av kastvindarna!! Tur att man har lite balans... Det tog mej i alla fall knappt 1 timma och 20 min att cykla de 25 kilometrarna. Helt ok tycker jag. Väl framme på jobbet i Brösarp försökte jag och Anci koppla ihop datorn, men vi lyckades inte riktigt. Vi har naturligtvis kopplat ihop alla sladdar mellan dator, skärm, mus, tangentbord precis som man ska. Sedan har vi även skruvat loss "skalet" och satt in nätverkskortet, men nu fattas det naturligtvis en nätverkskabel... Anci ska i alla fall fixa det sista imorgon... Efter att ha käkat lite god mat så började jag det jag eg var där för. Att måla. Efter ca 2,5 timmars målning så hade jag gjort slut på färgburken och jag var klar med den ena "hyllan" samt båda bänkskivorna. Men då jag bara hade en färgburk så får jag fixa den andra "hyllan" en annan dag i veckan. Jag har naturligtvis bränt mej lite idag, men jag är inte så förvånad, för jag cyklade ju först i 1 timma och 20 min och sedan stod jag ute och målade i 2.5 timmar i bara shorts och linne. Så jag får skylla mej själv.

Nu har jag ju cyklat mellan Ystad och Tomelilla och mellan Tomelilla och Brösarp. Nästa mål borde väl vara att cykla till Simrishamn. Fast det var ett tag idag som jag sa att jag ALDRIG mer ska cykla på Österlen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback