Höst?

Ja, jag börjar i alla fall undra. Vinklar upp persiennerna och upptäckter att regnet fullkomligt öser ner och träden vänder och vrider på sig i blåsten. Hade jag inte vetat bättre så skulle jag lätt kunna tro att det är en höststorm som rasar utanför min lägenhet. Men, nu bor jag ju i Skåne och istället för fyra årstider så verkar vi ha höst, höst, höst och kanske lite sommar, ett par dagar eller så... Alltså, istället för att snön yr utanför mina fönster så ösregnar det...

Var i Malmö igår och guidade på engelska. Jag skulle ju starta hela dagen och hade som jag kanske skrev igår lite svårt att sova. Låg där i sängen och rabblade mitt manus och kände att jag hade koll på det. Men, ju närmare Malmö vi kom desto mer nervös blev jag, och när Edvard Persson (Pågatåget) rullade in på Malmö C så hade jag helt plötsligt ingen aning om vad jag skulle prata om. Jag var till och med osäker på inledningen... Jag vet eg inte varför jag blev så nervös, kan det bero på att det var klassen vi skulle guida för, kan det bero på läraren? Jag har ingen förklaring, men helt plötsligt drabbades jag av min berömda scenskräck. Den som en gång slog till så hårt, under en skolshow, att jag tittade ut genom "draperiet", sade Åhh fan, vad folk!!, och sedan valde jag att inte komma ut på scen, mer den gången.... Som tur var så var det meningen att jag skulle ha just den öppningsrepliken, men sen skulle vi ju fortsätta... Detta var iofs 1995, men det lyckas ändå återkomma då och då. Igår var ett sånt tillfälle... Jag började prata, glömde av halva inledningen, men improviserade istället så det blev helt annorlunda än vad jag tänkt. Sen kom jag inte många ord förrän jag glömt vad jag skulle säga. Som tur var så hade jag ett litet fuskpapper som jag kollade i och sedan körde jag igång igen. En annan positiv sak som jag gjorde var att jag hade ett par förflyttningar på Malmö C, alltså kunde jag läsa på lite medans jag gick... Alla gjorde ett jättebra jobb igår tycker jag, synd bara att vädret kanske inte var det bästa, men är det januari så är det.

Efter guidningen satte vi oss på Fagans i Malmö och drack lite öl och käkade mat, fast jag som numer nästan ser mej själv som nykter alkoholist drack naturligtvis bara cola... Jag känner helt enkelt inte för att dricka alkohol. Vilket var helt otänkbart för några år sedan!!

Väl hemma i Tomelilla igen, blev det en liten sväng till Celticbaren där vi naturligtvis var tvungna att kolla in de nya ägarna, och det är helt klart lockande att hänga där numer... Vem vet, kanske hamnar jag där ikväll igen.

Nu ska lilla jag ta tag i min lägenhet, har fått låna Sofias bil, så jag ska ta mej till återvinningscentralen och slänga en massa skräp. Har även tvättid idag så jag håller nu på att tvätta för fullt.

Ang alla kort jag skulle ta igår, så tog jag inte ett enda. Det var alldeles för kallt för att plocka fram kameran. Tur att andra i klassen fotade istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback