Heldag i Malmö

Japp, så är det. Idag ska TK 11 tillbringa hela dagen i Malmö, guidandes på engelska!! Jag ska börja denna dag med att guida på Malmö C, nu är jag dock rädd för att jag kanske kommer att vara lite väl överambitiös i mitt guidande. Jag har nämligen planerat att göra flera "stopp" på centralen innan jag lämnar över till Claudia... Ja ja, det märker jag väl sen.

Har idag sovmorgon, och behöver eg inte gå upp förrän 7.45, då jag och Sofia ska ut på vår dagliga morgonpromenad kl 8.00. Naturligtvis så vaknar jag kl 06.00 och kan absolut inte somna om. Jag har även drömt en massa om guidningen idag. Som att jag av nån anledning har "hyrt in" en guide som ska börja berätta mycket kort om centralen, men att jag snart upptäcker att hon kommer att guida själv i typ en timma. Det var inte min planering kan jag säga... Jag kan inte räkna in alla i klassen, alltså är jag skitnervös att Mark ska bedöma mej utifrån det... Jag kan nog meddela att jag är lite nervös över det hela. Jag kan mitt manus i princip helt utantill, men jag vill gärna "glömma" att första stationsbyggnaden är i renässansstil, och att den nya citytunneln kommer att ändra på att stationen är en "säckstation" - tågen kör tillbaka samma väg som de kom in på stationen istället för att fortsätta rakt fram.

Jag har i alla fall laddat batterierna till kameran, och hoppas nu att det i alla fall kommer att vara uppehåll, då vi kommer att tillbringa typ hela dagen utomhus. Men meteorologerna hotar med regn alt snöblandat regn i Malmö. Jag får väl be Sofia ta ett snack med Han där uppe, hon har tydligen "öppen kanal" dit, då hon kommer från Jönköping.

Ha det...

Kommentarer
Postat av: syrran

Hoppas det gick bra att guida i Malmö!!! Du é grym!

2008-01-25 @ 17:40:43
Postat av: Lilla jag

Självklart gick det bra!! Jag é ju "bäst"!! *asg*

2008-01-26 @ 10:12:00
Postat av: Sofia

Ja jag skickade en signal till han där uppe och han lovade uppehåll men blåsten kunde han inte göra något åt hihi

2008-01-27 @ 15:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback