Även solen har sina fläckar

Första dagen av sista terminen på Tomelilla Turismutbildning är nu avklarad. Kan meddela att det inte var med glädje jag åkte till skolan i morses... Hade enbart eftermiddagslektion, men var ändå på skolan på morgonen för att jobba med examensarbetet. Vi har inlämning av detta tisdag nästa vecka, samma dag som vi har tenta i redovisning, det är dock inte så mycket att plugga inför den tentan... Det är även omtenta på Europatentan denna ödesdigra tisdag och då det endast är 5 st som har klarat sig så får även jag räkna med omtenta... Tror nog det är den första tentan som jag i så fall blir underkänd på... Någonsin. Ja, ja, nån gång ska ju va den första, som de säger. Vi får tillbaka tentan imorgon, så det blir till att vara lite lätt nervös fram till dess...

Var ute och promenerade 30 minuter med Sara och Sofia efter skolan idag, det var riktigt skönt måste jag säga. Fast min kära syster var snäppet värre med sina 71 minuters promenad hemma i Trollhättan. Go sister go!!! Efter promenaden blev det ett besök på Bullen och Bönan, innan jag snabbt och lätt städade bort julen här hemma. Har sedan suttit och kollat igenom examensarbetet för att se vad som behövs ändras på... Tror att det faktiskt kvittar hur många gånger man läser igenom det så kommer man ändå hitta fel. Det ska bli skänt när nästa tisdag är förbi och arbetet är inlämnat. Kan erkänna att jag inte alltid verkat vara så intresserad, och har faktiskt ingen riktigt bra förklaring till det. Har även blivit en del misstolkningar av vad vi har bestämt, och jag kan faktiskt erkänna att det (nog) blev en liten miss under jul- och nyårshelgen, men jag hade tolkat det som om vi bestämt en sak... Så är det i alla fall. Gjort är gjort.

Har även äntligen bestämt för vart jag ska göra min sista LIA, och det blir inget Egypten, utan jag stannar kvar hemma i Sverige och på Visit Österlen. Jag kommer även få jobba på TUR-mässan, både för skolan och förmodligen även för Visit Österlen, men det får jag reda på när jag börjar min LIA. Det ska vilket fall som helst bli mycket spännande att verkligen se hur företaget arbetar.

Nää, nu börjar klockan bli sent igen och det är dax för Jenny att krypa ner i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback