Tillbaka i Skåneland...

... efter en snabbvisit hemma i Trollhättan.

Jag har en ny hobby, som jag eg tagit efter en kompis... Jag/vi kollar på nummerskyltar, ni vet såna som sitter på bilar, mc:s, släp av olika slag, moppar, bussar, lastbilar och långtradare, vi börjar på nummer 001 och sedan ska man se nummerskyltar t.o.m. 999. Nu måste man ju "se" dem i ordning. Jag kan allså inte se 001 och sedan 004, 005, 010 för att sedan ta 002 osv. Jag måste alltså se 001, 002, 003. Det gills inte heller om någon kompis ser det numret jag letar efter och fotar detta och då t.ex. mms:ar mej. Utan jag måste med andra ord se skylten själv. Denna hobby började jag med igår. Jag åkte som bekant hem till Trollhättan för en liten snabbvisit och jag och Ida åkte då alltså från Tomelilla till Göteborg, sedan blev jag upphämtad i Götet av min syster. Jag åkte alltså bil i närmare 5 1/2 timmar och såg 001 hemma på Furulundsvägen i Trollhättan... Idag när vi åkte tillbaka till Tomelilla såg jag INTE nummer 002, min syster däremot som oxå hoppade på denna hobby igår eftermiddag fick minsann syn på 001 tillsammans med mej, plus att hon på väg hem från Götet till Trollhättan såg både 002 och 003... Fy satan vad taskigt måste jag säga... Men jag har hört att det ska finnas en 002 parkerad i närheten av Reimans! Det får bli en tur förbi där imorgon. En något udda hobby? Ja kanske, men det gör det hela lite roligare att åka bil nuförtiden... Kan ju tillägga att jag behöver ju inte åka bil för att jag ska kunna "räkna" nummerplåtar, utan ser jag en bil med rätt nummerplåt godkänns denna...

Kommentarer
Postat av: syrran

Ja, och nu lyckades jag också se 004 när jag var ute på en liten promenad i solskenet på rasten... Till saken hör att jag fick se den av en slump för jag hade "glömt" bort leken och kom och tänka på den när jag gick förbi en parkerad bil vid Trollhättans Rör på kardanvägen... *hahahahahahaha* Vilken rolig lek!!!!
Nu ska jag snart iväg till New Place med arbetskollegerna! Hoppas första dagen på praktiken var skoj och givande!!!

2008-02-25 @ 16:26:14
Postat av: Sofia

Säg inte att du oxå börjat det är nästan så jag oxå få hoppa på den trenden. Jag kollade faktiskt efter 001 när jag åkte hem i torsdags men såg den inte så jag gav väl upp då men nu när du börjat kanske jag inte ska vara sämre.... Kram

2008-02-25 @ 17:05:13
Postat av: Lilla jag

Inte att min kära syster "glömt bort" leken. *ler*
Självklart tycker jag att Sofia ska anamma den här leken...

2008-02-25 @ 21:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback