Rånad!!

Då var man hemma i Trollhättan igen då! Det känns riktigt skönt att få komma hem, har upptäckt att jag fått mer "hemlängtan" sen jag var i Egypten än jag haft tidigare. Åkte norrut igår morses, satt på en buss typ hela dagen känns det som, men så åkte jag från Tomelilla kl. 6.34 och var i Trollhättan 13.55. Men å andra sidan hade jag uppehåll i Lund på 1h 15 min och i Göteborg 20 min... Jag vill nämligen inte riskera att missa Swebus-Express bussen genom att ta en senare buss från Tomelilla.

När jag skulle ta bussen från Resecentrum i Trollhättan, hem till mina föräldrar, där det för övrigt vankades svensk husman - kokt potatis, stekt fläsk och löksås, så blev jag utsatt för ett rån!! Västtrafik har nämligen höjt kontantpriset till 25:-!!!!!!!! 25:- för att åka inom "stan", det är hutlöst dyrt måste jag säga. Nu hade jag ingen lust att gå 30 min i kraftig blåst och snöblandat regn med en stor bag och dataväska... Det kostar förövrigt 23:- att åka mellan Tomelilla och Ystad, det är en sträcka på lite drygt 20 km... Och jag gnäller när jag ska hosta upp dessa pengar de få gånger jag åker och dessutom inte har några pengar på rabattkortet. Annars är allt bara bra. Åt som sagt mycket god mat hos mamma. Resten av eftermiddagen/kvällen tillbringade jag tillsammans med min kära syster!! Det var skönt att bara sitta och tjöta om allt och ingenting.

Jag bor hos en kompis (samma som sist gång jag var hemma) som även denna gången har beslutat sig för att lämna Trollhättan när jag kommer hem. Frågan är hur jag ska tolka detta... Men jag tycker bara det är bra, för då kan jag ju använda mej av hennes lägenhet, och internet... Plus att jag inte behöver knô på nån!!

Under denna underbara helg hemma i Trollhättan ska jag plugga, plugga, plugga, och heja fram syrran som ska vara med på 24-timmars spinning på Friskis tillsammans med hennes arbetskamrater.

Måste nu återgå till mina studier. Ska oxå fundera ut nån bra mat till mej och syrran. Förslag någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback