Oh what a night!

Det som, i alla fall från min sida, från allra första början var tänkt att bli en hyfsat lugn kväll hos Ida och Sara, där vi skulle kolla på Melodifestivalen, fick en liten annan inriktning...

Men innan jag skriver om gårdagens bravader måste jag ju avlägga en liten kort redogörelse för fredagkvällen. Jag, Sara och Martina var ju och kollade när Ida och hennes IK Pandora spelade match mot Gubbarna Wargo. Men seriöst... Vad är det för klubbnamn? På ett damlag? I en riktig serie? Det låter ju mer som ett korplag... Jag och Sara är i alla fall Idas största supporters och har storslagna planer på att bilda en hejaklack med ramsor och annat som behövs... Vi hade ju förstärkning i fredags av Martina, men även av två karlar... Det artar sig, med Idas hejaklack/supporterklubb det märker jag ju nu. Vi hejade som vanligt på Ida, och jag tror att det uppskattades både från henne och övriga laget, ok, kanske inte hos alla men. Bara vi lär oss alla namn i laget så ska vi snart heja fram hela IK Pandora. Nästa mål är att fixa tröjor med "tryck" på och bli lite mer samspelta i våra hejaramsor. Men jag får väl ta på mej detta ansvar då jag har viss vana att stå i en hejaklack och skräna och skrika. Jag har i alla fall lärt Sara den kanske mest viktiga ramsan: "Stå upp som Håkan Mild!! Stå upp som Håkan Mild!!" Det ropas med fördel då någon i motståndarlaget ligger på golvet och krälar.... Ni som vet vem Håkan Mild vet mycket väl vad jag menar. För er andra; Håkan Mild är (i mina ögon) en av de bästa svenska fotbollsspelare vi haft i vårt land och han ger sig inte i första taget. Med andra ord, Håkan Mild ramlar inte ner och "dör" så fort någon i motståndarlaget petar på honom, plus att han ger eller kanske gav ganska hårda tacklingar, han spelar ju inte längre... Hur gick matchen då? IK Pandora vann komfortabelt med 29-14. De spelade riktigt bra i första halvlek, då stämde det mesta, men de tappade lite i andra...

Innan det bar av hem till Lee igår så pluggade jag på inför Europatentan, plus att jag nu har avlagt årets första joggingpass inför Tjejmilen. Jag joggade, tillsammans med min coach, 3 km på 21.17, helt ok första pass tycker jag. Nu blev det ju så att jag "missade" att stretcha.

Väl hemma hos Lee släppte Tobias in oss, då Lee var och arbetade på Malmö Aviation, och vi hade lovat att maten skulle vara klar när Lee kom hem. Vi höll vad vi lovade och tacosen var klar när Lee kom hem. Vad gäller Melodifestivalen vet jag inte riktigt vad jag ska säga... Att Amy Diamond gick vidare direkt är väl helt ok, men Christer Sjögren!!?? Ok, att han är från Hagfors och vi satt och "smyghöll" på honom tack vare att alla i gänget varit i Hagfors, och jag har jobbat med kommunen i ex-arbetet, men att han skulle gå vidare direkt. Vi höll något mer på Poodles och E-type. Kan då meddela att jag faktiskt ringde och röstade på Poodles och E-type. Tyckte väl inte att låten var det bästa jag hört första gången jag hörde den, men den växer...

När dramatiken från Melodifestivalen lagt sig plockade Lee fram Guitar Hero-spelet då vi alla skulle spela detta. Nu är det så att jag är ganska feg av mej vad gäller såna spel plus att jag hatar visa att jag inte kan, så jag vägrade... Lee däremot visade sig vara en hejare!! Istället hade jag lovat att spela ett dansspel som finns till xbox 360, men innan det gick jag, Ida och Martina ner en snabbis till Kings Head för att ta en öl/cider innan de stängde... Där inne har vi nu gjort oss mycket bra "vänner" med Stina som jobbar/äger stället... Jag framförde nämligen att Ida är Pandoras stjärnspelare och att jag är hejaklacksledare i hennes fan-club... Tillbaka hos Lee var det dax för mej att ställa mej på dansplattan och dansa loss. Nu gick väl det lite sådär kan jag väl säga... Men till mitt försvar var det ju inte en låt/melodi jag kände igen... När vi alla dansat klart och Lee bestämde sig för att gå och sova så valde vi andra att plocka fram Guitar Hero spelet igen. Skulle vi gå hem nu när Lee gick och lade sig? O nej då, Ida hade fixat skjuts hem så vi var tvungna att vänta till ca 4.00... Alltså spelade vi vidare... Nu kunde ju inte jag hålla mej längre utan ville testa på att spela det där gitarrspelet. I början var jag urkass, men sen!!! Lee kolla in topplistan på ett par av låtarna, jag finns med där nu! Nu minns jag inte exakt vilka låtar... Men jag vet att jag tillslut klarade av Alice Cooper och Poison. Jag kommer tillbaka nån dag så ska jag utmana dej på riktigt!!

Nu hade jag ju tänkt att jag skulle vara nykter så att vi skulle kunna komma hem hyfsat i tid, dvs att jag skulle köra. Nu blev det ju naturligtvis inte så, utan jag drack vin, hederliga groggar (vodka och cola), nån drink som Lee blandade ihop och cider. Alltså var jag ju inte kapabel att köra bil hem... Den som absolut I N T E var i bruk att köra var Sara... Vad ska jag säga om henne... Sara var i högform, men antingen så måste man veta hur Sara är i vanliga fall och i alkoholpåverkat tillstånd eller så måste man ha varit med... Jag vet inte hur hon lyckades bli så full som hon blev, men det blev hon!! Och jädrar vad kul vi hade igår kväll. Tyvärr så glömde vi Sebbe och Tjabbe hos Lee igår kväll när taxin hämtade oss, men Ida har lovat att hämta hem dem idag.

Kom i alla fall hem till mig vid 04.30 efter ett kort pit-stop hos Sara och Ida, och gick upp strax före 8 då jag har tvättid nu mellan 8- 13. Har faktiskt varit ute och gått i 40 min, och jag kan lova att jag har träningsvärk efter missen med stretchingen igår... Ska iväg till gymmet lite senare idag. Får se om jag får med mej Sara, hon sa att hon skulle med när vi kom hem förut, men det vet man ju inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback