Konflikthantering

Hade en kvällsföreläsning idag om konflikthantering. Kan direkt, på stående fot erkänna att jag inte var det minsta sugen att gå på denna, då jag hade många andra viktiga saker att ta tag i. Men plikttrogen, som jag i alla fall oftast är, så hade jag inte mage att skita i det hela. Nu visade det sig att det var en bra föreläsning, det blev många skratt och gissa om jag kände igen mej själv där... Självklart kände jag ju igen många andra oxå. Det som faktiskt är intressant som föreläsaren pratade om var: att även om jag ser mej själv på ett sätt så är det inte säkert att omgivningen gör det. Det kanske är något att tänka på för alla runt om i världen... Innan denna intressanta föreläsning var: jag, Lee, Stina, Sara, Sofia, Ida och Claudia och käkade på Snuggles, där hade vi det riktigt kul med många glada skratt, även om vi kanske i början mest äcklade varandra med diverse historier. Vi vet själva vad vi diskuterade: toaletthandtag (på skolan), banan i handfatet på CP-toan som en viss person uttryckte det hela.

Det har varit en ganska låg nivå tidigare idag, för under lunchen, dock efter att vi käkat klart, så diskuterade vi olika fyllehistorier, Stina upptäckte en pizzakartong i sängen när hon skulle gå och lägga sig i helgen efter en utekväll. Hur denna pizza kom till hennes säng, har hon fortfarande ingen aning om. Hennes far meddelade dock att Stina bar på denna pizzakartong när hon kom hem från krogen. Sen har vi ju däckningar och kräkningar på fyllan oxå. Tänk att det kan vara så roligt...

Dagens bästa: Martina under Organisation och Ledarskapslektionen. Först räcker hon upp handen, när sedan Jan frågar vad hon ville, får han inget svar. Jag får "väcka" Martina som inte har den blekaste aning om varför Jan pratar med just henne. För enligt Martina hade hon inte räckt upp handen. Sedan att typ halva klassen sett detta spelar ju ingen som helst roll.

P.S. För dej/er som tycker att min blogg är tråkig, så behöver ni ju inte läsa den... *ler* Det är ju inget tvång, och varför läsa en blogg som en "Golden Retriver" skriver... D.S.

Kommentarer
Postat av: syrran

Jag håller med, de som inte é intresserade behöver inte läsa och kommenteta det du skriver. Själv tycker jag det é skoj att kunna hänga med vad som händer nere i skåne...

2008-02-05 @ 16:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback