En alldeles helt underbar lördag

Kan det bli så mycket bättre? Vaknar upp på morgonen och jag kan ana genom persiennerna att solen skiner. Vinklar upp persiennerna och ser att detta verkligen stämmer. Solen skiner från en klarblå himmel. I ren iver får jag på mej kläder och ger mej ut på en uppfriskande morgonpromenad. Det var dock ganska kallt ute, minus 5 grader. Men helt underbart friskt! Med härlig medryckande musik gick de 47 minutrarna riktigt snabbt. Hemma igen satte jag igång med projekt städ. Och är ganska nöjd med resultatet. Faktiskt. Efter att ha dammat, dammsugit, diskat, våttorkat så tog jag en välbehövlig dusch (intresseklubben noterar märker jag) innan jag fixade lite käk. Vid 14-tiden dök Ljungbyflickorna upp för en stunds tentaplugg. Med sig hade de stackars Niklas som fick genomlida alla religioner, ursprungsbefolkningar, Afrikas historia, diverse kinesiska dynastier. Snart är det dax för deltävling nr 2 i årets Melodifestival. Carola är favorit, men ska hennes röst hålla? Hon har tydligen fått mima det sista... Den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback