Visningsresa och Turistvärdinna

Igår var jag på en visningsresa där VisitÖsterlen, restaurang Allé och Kiviks Taxi, berättade lite om varför man ska välja just Österlen som konferensdestination... Jag hoppade på tåget i Simrishamn, på VisitÖsterlen och vi åkte sedan vidare till Allé en snabbis innan vi for vidare till Kivik Art Centre. Eller rättare sagt där Kivik Art Centre ska ligga. Det hela startade redan förra året med Kivik Start, som i princip bestod av 5 stora "betong-ramar" ute i naturen. I år är det dax för fas 2 och nu är det ett torn på ca 20 meter som ska byggas, där man kommer att ha en fantastisk utsikt över Kivik och Hanöbukten. För dig som inte vet vart Kivik Art Centre finns så är det på Lilla Stenshuvud ungefär vid Svinaberga. Vi fick en trevlig guidning över området och vad som kommer att hända. Jag vet nu oxå vart Mikael Persbrandts svärfar bor. Jag visste bara på ett ungefär innan, då jag hört att han varit emot en av dessa betongramarna, då den stör hans utsikt...

Efter guidningen åkte vi tillbaka till Allé där vi fick lite info om restaurangen och konferensmöjligheterna där. Vi fick massa god mat, champagne, vin och nåt mer alkoholhaltigt, som jag nu glömt vad det var, rabarbersoppa och citronsorbet till efterrätt, samt kaffe och nån "chokladboll" efteråt. Under tiden som vi satt och åt så presenterade Jocke VisitÖsterlen, och jag inflickade lite här och där också, samt förklarade vad jag "gör", även Uffe på Kiviks Taxi berättade om sitt företag, och så var cirkeln sluten... Man kontaktar Jocke (el mej) på VisitÖsterlen om att man vill ha sin nästa konferens på Österlen, vi kontaktar Allé och ser om de har möjlighet att ta emot konferensgruppen på önskad dag och sedan så hämtar/kör Kiviks Taxi gruppen, och under tiden som man tar sig från punkt A till punkt B så får man en liten guidning om det man passerar och lite till...

Idag har jag jobbat på En smak av Österlen. Jag kommer då att jobba i Turistbyrådelen, men kommer även att hjälpa till lite ute i restaurangen med att plocka disk, diska, stå i restaurangkassan osv. Uppe i turistbyrån kommer jag lixom förra året serva turister med "allt" vad det kan tänkas vara. Vägbeskrivning, pris på kakbuffén på Kaffestugan Annorlunda, boka boende, sälja souvenirer, sälja produkter från En smak av Österlens gårdsbutik.

Den här helgen är det Antikmässan i Brösarp, så jag har fått en del frågor om det... Strax innan jag skulle gå hem så ramlade det in ca 20 norrmän som varit ute på guidad tur med Eva D och ville handla i butiken. Inte kunde jag stänga butiken och gå hem kände jag, så det var bara att ta betalt... Har även "lärt" mej kassaapparaten nere i restaurangen idag...

Snart läggdax, för jag ska jobba imorgon och på söndag med... Måste ju vara pigg och fräsch... Ska dock se klart på SM-finalmatch nummer 3 mellan Linköping och HV71. Jag har nämligen lovat Sofia att bistå med mål- och matchresultat, då hon "tvingas" jobba i garderoben ikväll. Kan då meddela att HV71 precis avgjorde i sudden death genom Mikko Louma!!!! Slutresultat 3-4. Det står nu 2-1 i matcher med fördel för Linköping.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag tackar ödmjukast att du vill skicka mig resultatet.. Ingen på Karlssons (som jag jobbade på) hade tillgång till resultatet så jag fick vara kanalen mellan matchresultat och de anställda, för så mkt gäster hade vi ju inte när O'learys på andra sidan gatan visade matchen... Ha det gott Kram

2008-04-12 @ 16:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback