Vad är värst?

Uppförslut och medvind, eller Nedförslut och motvind?

Upptäckte idag (först) när jag var ute och sprang längs Sälshögsvägen upp mot "Trydevägen" att det är i princip en enda lång uppförsbacke! Jag har då sprungit/joggat denna väg ganska många gånger, men upptäckte inte förrän idag att det är en enda lång uppförsbacke. Bara denna upptäckt, gjorde ju att jag blev jättetrött i mina gamla fotbollsben. Söndagsträningen satt fortfarande kvar i dem med kan jag säga! Nu är det ingen kraftig uppförsbacke, utan en sån där liten smygare... Alltså skulle jag ju få nedförsbacke på tillbakavägen. Detta är ju bra, men jag hade tyvärr ingen nytta av detta nedförslut, därför att idag blåste det på ganska rejält, precis som det brukar göra på Österlen, och det är oxå ganska öppet just längs Sälshögsvägen, jag springer ju ändå ute på landet. Naturligtvis hade jag lite halvsned motvind på tillbaka vägen och med tanke på att jag var trött i min kropp vid vändningen så gjorde inte motvinden det något lättare!! Nej, jag ska inte klaga mer nu på vinden... Jag är faktiskt väldigt glad och stolt även för den delen, att jag orkade med att jogga 25 min idag. Jag har nu inte missat en enda träning sen jag började med min träning inför Tjejmilen 2008. Nu har jag i och för sig bara haft 7 löppass, men med tanke på min fantastiska karriär så får vi vara nöjda med att jag tagit mej ut alla 7 dagarna!

Vad har hänt mer?

Sara har kommit hem från London igen, men idag är hon och jobbar.

Blåvitt tog 3 sköna poäng igår mot Gif(farna) Sundsvall. Skönt med en seger efter förlusten mot Ljungskile i fredags. Fast jag vet inte vad som är fel på pôjkarna i Blåvitt, för de spelar verkligen uselt i första halvlek. Som vanligt hittills på Ullevi. Sen får de sig en skopa i paus och börja lira boll igen i andra halvlek.

Min telefon har fått tuppjuck! Det går inte att ringa till mig, och om signalerna väl går fram så måste jag "dubbeltrycka" för att kunna svara på samtalet. Jag har problem att ringa ut med, den vill lixom inte skicka iväg siffrorna så det kopplas vidare. Men efter ett x antal försök och några svordomar senare så kan jag ringa... Och jag som INTE har råd att köpa en ny telefon för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback