Tjejmilen 2008

Jag ska som bekant springa Tjejmilen i år oxå. Jag debuterade ju förra året, med tiden 1.16: nånting... och målet för i år är att springa på under timman. Detta kräver dock att jag tränar lite mer och lite hårdare än förra året. Det ska dock inte vara något som helst problem, med tanke på hur lite jag tränade inför förra årets lopp!!!

Jag har då under kategorin Tjejmilen tänkt skriva lite hur det går i min förberedelser inför loppet samt om själva loppet.

Jag hade oxå tänkt att jag skulle köra efter ett redan färdigt träningsprogram som finns på Marathon.se och som Anders Zalkai utformat. Det hela började ju inte så bra kan jag ju tala om... Träningsprogrammet började den 31 mars, jag började träna den 14 april!! Men jag hoppar rätt in i träningsvecka 3 i programmet.

Tisdag 15 april joggade jag 24 min, allt enligt schemat samt gjorde, 2*15 situps, 2*10 armhävningar, 2*15 ryggresningar, 2*10 utfall (2*10 på varje ben naturligtvis) samt 2*20 tåhävningar/tåresningar. Enligt träningsprogrammet stod det att jag skulle göra "allmän-styrka" i 10-15 min...

Onsdag 16 april hade jag tänkt gå ut på en långpromenad för att bli av med stelheten i mina ben, då jag av misstag "glömde" stretcha efter träningen i måndags. Denna promenad blev dock inställd på grund av regn!!

Torsdag 17 april, var ute och joggade 28 min, allt enligt träningsprogrammet som Anders gjort. Tyvärr blev jag stoppad av nån golfare som behövde vägbeskrivningen till golfbanan. Snäll/dum (läs det som passar) som jag är så stannade jag ju till och hjälpte honom. Bara för detta så lade jag till 2 min på tidtagaruret, men den effektiva tiden var trots allt 28 min!!!

Nu är jag träningsledig fram till söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback