Skåne = Platt??

Jag skulle vilja träffa den smarthjärna som "kom på" att Skåne är platt. My ass att det är. I alla fall inte på Österlen. Och verkligen längs den sträckan jag cyklade mellan Ystad och Tomelilla idag... Jag cyklade från Regementet i Ystad till Bussjö, Borrie, mot Fyledalen, Högestad, Benestad och sist men inte minst Tomelilla! Sträckan på ca 19 km tog mej 90 min att genomföra. Inte den snabbaste tiden kanske, men med tanke på alla uppförsbackar och blåsten som alltid tycks vara närvarande här så får jag väl anses vara nöjd. Jag vet att jag redan förra året lät meddela folk jag känner att jag minsann ALDRIG mer skulle cykla på Österlen. Nu struntade jag i detta och tänkte att jag överdrev säkert förra året när jag var ute och cyklade i nästan 2 timmar. Men jag överdrev inte, och idag blåste det inte ens hälften så mycket som det gjorde förra året... Men var fick jag den briljanta idén till att cykla från Ystad till Tomelilla då? Jo jag hade ett ärende till skolan, men efter att ha kollat mitt saldo på mitt värdekort  igår så visste jag att mitt saldo var: 42.60, det kostar 43.20 t.o.r. Ystad med tåget/bussen. Sen hade jag ju inte lust att betala 27:- kontant för att ta mej hem, än mindre ladda rabattkortet med ytterligare 200:-. Då kom min kära syster på att jag skulle ju kunna ta cykeln på tåget in till Ystad så cyklar jag hem. Då jag mycket tidigt i morses såg att solen sken så var ju saken bestämd. Jag skulle minsann cykla hem från Ystad!!! Och detta har jag ju nu då gjort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback