Efter en helg fylld med jobb...

... kan jag inte direkt ta det lugnt... Var på väg till ett möte nu på morgonen när jag får veta att det är inställt p.g.a. sjukdom, så det är föflyttat till den 21:e istället. Jag säger bara vilken tur att jag inte hann sätta mej på tåget innan... *haha*

Jobbade som sagt i helgen på en smak av Österlen, där jag nu har koll på det mesta vad som händer, både i restaurangen och butiken. Turistbyrådelen kan jag ju sen innan. Det har varit riktigt mycket folk i helgen på restaurangen och jag har servat gäster med diverse olika goda maträtter och fikastunder. Jag börjar bli en hejare nu bakom disken där. Vi fick besök av "turistansvarig" igår på restaurangen, han var på "inspektion" sa han för att kolla vad personalen har för kunskaper om det regionala utbudet, då vi är en "grön-vit" turistbyrå. Men han blev mycket lugn då han såg mej bakom disken, då vet han att det är bra kunskap och service på turistbyrån, sa han... Vad gäller turistinformation, som faktiskt är det jag eg huvudsakligen ska syssla med så var det en del besök där oxå, mest handlade frågorna dock om Antikmässan, som var i byn i helgen.

Sara har "flyttat" in till mej nu i helgen, känns ju skönt att få en liten hushållerska!! När jag kom hem från jobbet i lördags så hade hon redan möblerat om, fast jag sagt att vi skulle fixa det tillsammans när jag kom hem från jobbet. Igår hade hon diskat när jag kom hem från jobbet!! Men jag har å andra sidan lovat att fixa mat åt henne nu när jag går hemma den här veckan...

Ska nu på morgonen ringa lite mer telefonsamtal, det är ju dumt att ha telefontid mer än 45 min på morgonen... Sen ska jag ner till källaren, med mer grejer, samt till en återvinningscentral för att slänga lite "skräp"!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback