Det är över nu!!!

Då är mina två år på Tomelilla Turismutbildning över. I tisdags hade jag examensarbetesredovisning och jag och min grupp fick godkänt på både redovisningen och arbetet. Av nån anledning så kom halva TK12 och lyssnade på just min grupps redovisning... Varför vet jag inte. Men de ville väl höra på den bästa gruppen antagligen. *ler* I onsdags hade vi mer examensarbetesredovisningar och avslut med Mark innan vi drog vidare till Malmö och Big Bowl. Där väntade välkomstdrink, Italiensk buffé och två timmars bowling. Jag som skulle köra hem sen lite senare höll mej till välkomstdrinken sedan förtärde jag enbart vatten och lite cola under resten av kvällen. Maten var bra, men kanske något "flötig" (= mycket olja/fett), vad gäller bowlingen hade jag ju naturligtvis höga förväntningar på team TJJSS (=TeeJJaySS). Jag hade ju handplockat mitt elitlag. Sofia talade om för mej att hon minsann bowlade minst en gång i veckan under sitt år i USA, Jesper påstod att han var en duktig bowlare när jag frågade lixom Stina (det var ju i alla fall vad jag hörde), lite senare fick vi ytterligare ett tillskott i vårt lag nämligen Tjorven, som jag naturligtvis oxå hoppades på. Jag började starkt med en strike, sedan gick det väl något sämre kan jag säga under ett par omgångar, men jag skyller allt på Lindberg, som under alla år talat om för mej att jag INTE ska lägga bollen i mitten utan på kanterna då jag gör utsparkar och utkast. Dessa ord klingar naturligtvis fortfarande i mina öron och jag la det ena klotet efter det andra i rännan... Sedan var det ju naturligtvis en konstig lutning på banan. Så måste det ju vara!!!

När vi körde hem från bowlingen var det väldigt dimmigt, och jag som inte är så jätteförtjust att köra när det är mörkt tyckte naturligtvis inte om kombinationen dimma och mörker. Väl hemma i Tomelilla efter att ha släppt av Claudia hemma i Ystad så höll jag på att missa korsningen hem till mej här i byn, så jag panikblinkade, gjorde en hastig inbromsning och sen svängde jag helt enkelt bara sonika av, saken var den att jag hade en bil i röven, som jag sedan efter korsningen upptäckte var en polisbil. Naturligtvis blinkade polisen till med heljljuset precis innan jag skulle parkera, och jag fick närapå hjärtklappning där i bilen, dels därför att jag bara paniksvängt utan att eg ge något direkt tecken, sen att jag faktiskt druckit lite alkohol under kvällen. Nu var det inte så mycket alkohol, men dock, jag blir ju nervös bara jag ser en polisbil i vanliga fall, och nu hade han stoppat mej p.g.a vingligt körande (i mina tankar måste jag ju påpeka). Jag klev ur bilen och tog ett snedsteg. Naturligtvis. Och frågade sedan vad de ville... De ville se mitt körkort och jag skulle blåsa. Naturligtvis. De frågade även vem bilen stod på, men det fick jag ju fråga Sofia, för jag var inte riktigt säker på om det är hon eller Martin som står på bilen. Det gav ju ett seriöst intryck kl. 00.45 på natten måste jag säga. Vinglar ur bilen och frågar min passagerare vem som står som ägare på den. Som tur var så visade inte utandningsprovet något och de hittade inga andra konstigheter när de kollade mitt körkort, och angående vem som står som ägare på bilen var oxå helt ok.

I torsdags tog vi då examen, jag och Emma kom under onsdagskvällen på att vi kanske skulle inhandla lite bubbel inför examen, så vi träffades på skolan och körde sedan in till centrum och hämtade ut våra sista pengar på klasskontot, gick till bolaget och inhandlade bubbel för att sedan bege oss tillbaka till skolan. Väl där fick vi först fylla i en utvärdering, som jag inte tycker gav något speciellt... Vi skålade i bubblet, Tonnie tog klassfoto innan vi gick till Lite Mer för att äta lunch. Efter lunchen var det betygsutdelning, och sedan var allt över. Men det känns inte som om skolan är över... Jag tror fortfarande att jag ska till skolan på måndag....

Igår fredag, hade jag avtalad tid på Vägstationen Brösarp för att prata lite jobb. Det visade sig att jag fått rätt mycket jobb där ute i sommar, vilket är skitkul, plus att jag förutom ska jobba i turistbyrån ska sälja varor från gårdsbutiken samt även stå lite i kassan i restaurangen.

När jag kom hem från Vägstationen kollade jag och Sofia på TV ett par timmar innan vi gick till COOP där vi hade avtalat möte med Ida och Sara. Vi skulle handla lite grejer till grillningen... Måste ju säga att vi tjejer är fruktansvärt duktiga på att grilla. Vi fixade även sallad och klyftpotatis. Vi käkade, kollade på Så ska det låta och sedan drog vi vidare till Celticbaren! Tyvärr var det ju inte någon av våra favoritbartenders där, men vi hade kul ändå. Skulle nog nästan vilja säga att vi regerade där inne. Vi bestämde musiken och vi skålade och sjöng... Vi hade en helt underbar "sista kvällen med gänget"!! Men vi vill ju inte erkänna att vi nu faktiskt kommer att skiljas åt för ett tag framåt... Men vi kommer att träffas igen, det vet vi. Vi ska ju till Liseberg i sommar, och jag vet att ni kommer att sakna Bullen & Bönan här i Tomelilla så ni är snart här nere på ett besök...

Hade klockan på väckning kl 7.45 då jag skulle tvätta kl 8.00 idag. Trodde jag. När jag kom ner till tvättstugan upptäcker jag att jag inte ska tvätta förrän imorgon...

P.S. Har Sofia som inte mår så där jättebra, liggandes i min soffa, och har ångest för att hon måste köra hem snart... D.S.

Kommentarer
Postat av: Catha

Har rättvisan segrat? Den som inte gjort något fick bara G och vi som gjorde allt fick VG!

2008-04-05 @ 16:51:15
Postat av: Anonym

Måste nog göra dej besviken och meddela att även jag fick VG... Även om jag inte skrev det rätt ut.

2008-04-05 @ 18:04:40
Postat av: Anonym

Ja det är bara till att gratulera parasit-jenny åhh hmmm...lycka till med dina framtida arbetskollegor, för det kan du behöva, såna som du blir upptäckta förr eller senare.

2008-04-06 @ 11:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback