Det är ordning på Jenny... del 2

Mitt storstädande fortsätter här hemma i lgh 16, det går långsamt framåt om jag säger så. Idag har jag varit nere i källaren med lite väskor, jag har fixat hänglås till mitt nya förråd, där nån dum jävel har ställt in 4 st bildäck. De är nu inlåsta i mitt förråd. Jag ska va ordentlig och sätta upp en lapp i trappuppgångarna där jag ber personen att vänligen flytta på sina däck. Jag ska kanske också vara så schysst att jag låser upp förrådet så länge, så slipper jag lägga ut mitt tel.nr. Jag är på väg till tippen ytterligare en gång med lite skräp, den här gången har jag inte så mycket... Knappt en halv sopsäck. Jag har hängt in all tvätt i rätt garderob, resp lagt det i rätt byrålåda, gömt undan tvättställningen och ena tvättkorgen...

Sen har jag varit ordentlig vad gäller andra saker idag med:
Jag har varit på Arbetsförmedlingen, och är därmed officiellt arbetslös i Tomelilla kommun. Jag har nu igår och idag på förmiddagen varit ordentlig och ringt en massa (otrevliga) samtal. Jag är ju inte så där jätteförtjust i att ringa... Jag har försökt få tag på Vänersborgs Kommun ang arbetsgivarintyg, blev faktiskt uppringd nu precis och fick ett annat telefonnummer, denna person var naturligtvis upptagen. Jag har ringt Telia och kom fram till slut efter många olika diverse valmöjligheter, jag har ringt E.ON, igår var det telefonkö, idag har de problem med telefonlinjerna, så det går inte att komma fram, jag har ringt Unionens A-kassa, alla är upptagna, var god ring senare, jag har ringt Jocke på Visit Österlen, men kom bara fram till en telefonsvarare, får ringa honom senare, ringde även kommunen här i Tomelilla nu, och där kom det inte ens fram några signaler... Är detta någon form av konspiration mot Jenny Karlsson, måntro?? Nu ska jag försöka komma fram till Zyxel, som jag har mitt internet modem ifrån för att försöka få tag på en ny nätverksnyckel, men dit lyckades jag inte komma fram sist gång jag ringde. Det var 100 olika val och inte en chans att jag kom fram till en levande människa... Det var en jädra massa felsökningar att göra, men det är ju inte det mitt ärende handlar om... Och jag blev hänvisad till Zyxel av Telia...

Fick hem ett nytt ICA-kort idag, och jag har inte beställt nåt nytt... Men det står på den bifogade lappen att ICA har noterat att mitt kort fungerar dåligt i deras butiker. Inte illa att de skickar iväg ett nytt kort, för det får man ju alltid beställa själv annars. Det är ju nåt positivt i "bedrövelsen"

Vill bara påminna ev läsare att TV4 Sport sänder matchen Halmstad BK mot IFK Göteborg ikväll. Avspark 19.45.

För er som med spänning följer utvecklingen av mina registreringsskyltar så har jag i n t e gett upp. Jag har nu sett upp till 031!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback