Blåvitt-Örebro 4-1

Efter att ha fullkomligt krossat Örebro hemma på Ullevi, så går jakten nu vidare mot det 19:e SM-guldet för IFK Göteborg/Blåvitt/Änglarna/Göteborgskamraterna eller vad ni nu vill kalla laget för. Nu har jag ju "bara" hört matchen och kommentatorn, som för övrigt satt och gäspade flera gånger under bästa sändningstid, tyckte att det kanske var något stora siffror... Men mål förtjänar man inte, mål gör man!! Idag gjorde Blåvitt 4 stycken och Örebro lyckades klämma in 1, på ett sätt som jag tror knappt någon människa förstod. Men mål gjorde dem. Blåvitt öppnar starkt och tar ledningen redan efter knappt 5 min, men tappar sedan spelet efter ett tag och det händer i princip ingenting, när Blåvitt gör 2-0 från ingenstans... I andra halvlek tar Blåvitt över igen och gör ytterligare 2 mål. Mot slutet börjar de dock slarva lite, kan ju kanske bero på den stora ledningen, men man får inte sluta kämpa för det!!!

Målfakta:
1-0 R. Sigurdsson (5:e min)
2-0 N. Alexandersson (43:e min)
3-0 P. Wernbloom (48:e min)
4-0 N. Alexandersson (62:a min)
4-1 M. Kihlberg (85:e min)

Skytteligan:
2 mål Niclas Alexandersson
1 mål Ragnar Sigurdsson
1 mål Pontus Wernbloom
1 mål Jonas Wallerstedt

Nästa match: Halmstad BK-IFK Göteborg 9 april, kl. 19.45

image36

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback