Besök hemifrån

Nej jag har inte valt att inte blogga p.g.a. Blåvitts snöpliga förlust mot Ljungskile i fredags! Men jag måste säga att jag är förvånad att första förlusten kom mot just Ljungskile! Men enligt vad jag hörde på webbradion så spelade inte Blåvitt bra, och då vinner man inte! Man får inte heller underskatta motståndarlaget, oavsett vad de heter! Positivt är dock att Alex är på gång igen efter sin migränattack som gjort honom sängliggandes i nästan en vecka!! En annan positiv sak är att Elfsborg slog Kalmar (serieledarna) igår med 1-0, och då ska jag meddela att jag inte är direkt förtjust i Elfsborg... Fast å andra sidan så mer eller mindre "hatar" jag alla lag i Allsvenskan, förutom Blåvitt då naturligtvis!

Har haft mina föräldrar på besök i helgen! Far min skulle se på Götalandscupen i Rallycross här på Svampabanan och tyckte då att ett besök hos äldsta dottern var på plats! Jag mötte upp dem i Ystad i fredags, och efter en fika på ett av stadens caféer begav vi oss till Österlen och Tomelilla! Igår (lördag) skulle ju far min på rallycrossen så jag körde honom till Svampabanan och sedan hämtade jag upp mor hos mej så for vi in till Simrishamn för att kolla läget. Sedan for vi vidare till Kivik, mamma ville minsann käka stekt sill och potatismos på Buhres så detta gjorde vi naturligtvis. Nu tyckte jag dock att sillen var något smaklös, lite mer salt hade ju inte skadat... Vi var oxå inne i butiken och köpte hem lite sill. Efter ett snabbt "varv" på Bo Ohlsson så åkte vi och hämtade far på Svampabanan. Han var mycket nöjd då några Trollhätte-förare låg väldigt bra till inför dagens (söndagen) tävlingar. Tro nu dock inte att dagens motortävlingar var över, nej då, kl 19.30 var det minsann Speedway Grand Prix (SGP) på SVT24, och detta skulle ju naturligtvis mina föräldrar se på. Jag är dock inte så intresserad av speedway, så jag valde att kolla på film på datorn. Mitt val föll på "Good Night and Good Luck", det hade väl underlättat om jag var lite mer insatt i amerikansk politik (1950-talet), men jag fick ju se George Clooney och Robert Downey Jr, så jag ska väl inte klaga. Sen har filmen fått massa Oscarsnomineringar så jag tänkte att filmen kan ju inte vara så dålig... Idag ville far min se på mer rallycross så jag körde honom till Svampabanan och sen hämtade jag mor, då vi inte riktigt visste vad vi skulle göra så blev det ytterligare en runda på Bo Ohlsson.

Efter att ha kört hem mej själv från Svampabanan så begav jag mej ut på en liten löprunda på 7,5 km, som jag avverkade på 57 min. Men tror ni inte att jag blev stoppad av ett par som ville veta vägen till Tomelilla Auktionshall!! Detta var i slutet på min joggingrunda, så jag var riktigt seg i benen oxå... Men service-minded som jag är så hjälpte jag ju naturligtvis till. Det måste stå turistinformatör i pannan på mej när jag är ute... *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback