Allsvenskan!!!!

Nu är äntligen årets fotbollsallsvenska igång igen!! Jag var i Malmö i måndags för att kolla på Malmö FF-Blåvitt!!!! Jag och syrran åkte till Malmö direkt efter skolan och hittade även ganska snabbt till Malmö Stadion där vi oxå parkerade. Det var till och med gratis!!!! Mycket bra. Efter att ha blivit mycket grundligt visiterad blev jag insläppt på Malmö Stadion!

Matchen drog igång 19.45 och redan då hade jag tröttnat på att stå på Malmö Stadion... Blåvitt började rätt bra, men Malmö tryckte på emellanåt och de hade ett par riktigt vassa avslut. Som tur var så stod Kim och den blåvita backlinjen ivägen. Blåvitt tog ledningen i 57 minuten genom Jonas Wallerstedt, men MFF kvitterade typ 5 min senare så  lyckan var ganska kortvarig... Måste nog erkänna att det är Blåvitt som ska vara mest glada över 1 poäng då de som vanligt tappade spelet under andra halvlek, och MFF tryckte på flera gånger om...

Efter matchen tackade vi i klacken laget och skanderade: KIMKIMKIMKIMKIMKIMKIM!!!! För att sedan gå vidare till Stefan Rehn, Stefan Rehn, Stefan Rehn...!!! Det måste vara underbart att få höra det även efter en hyfsat dålig match trots allt...

En populär låt under matchen var: Ååååhhh... Vi är Blåvitt!! Blå och vita!! Vi är mästarna från kustens vackra stad!! Vi kallas Änglarna!! Och vi ska sjunga för vårt lag!!!!

Kommentarer
Postat av: syrran!

Hmm undrar om vi var på samma match och sjöng i samma klack... jagoch resten av klacken sjöng (tror jag) "åhhhh, vi é blåvitt, blå och vita från göteborg, här/vi (?) é bästa laget ifrån kustens vackra stad, vi kallas änglarna och vi ska sjunga för vårt lag!!!!!... *hihi* Men jag kanske sjöng fel men det é så jag kommer ihåg sången iaf...(som en viss resleledare sa i bussen hem från spanien; det é så jag kommer ihåg slutet iaf... *hahahahaha*)

2008-04-03 @ 16:31:41
Postat av: Lilla Jag

Du har så rätt kära syster. Men jag kom inte riktigt ihåg texten där... Så jag gissade. Men jag ska genast ändra det hele... Tänk på att jag är gammal nu...

2008-04-05 @ 09:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback