28 min jogging

Har idag lyckats genomföra mitt fjärde löppass inför Tjejmilen 2008! Dagens träning skulle vara i 28 min, och jag joggade oxå i 28 minuter. Trodde jag skulle vara seg i benen/kroppen efter gårdagens bravader på cykeln längs några av Österlens alla uppförsbackar, men kroppen kändes bra. Tyvärr så blåser det en del idag, någon som är förvånad, och det var ganska kyligt i vinden... Men, skam den som ger sig. Det var dock ganska segt de sista 6-7 minutrarna då jag hade motvind. Naturligtvis. Trots detta så var det skönt att ha genomfört ytterligare ett löppass. Synd bara att jag måste "tvinga" mej ut och jogga, jag känner ännu inget rus efter att jag bara MÅSTE ut och jogga. Det kanske kommer?! Än så länge är jag dock bara glad över varje gång jag får på mej joggingskorna och träningskläderna och tar mej ut på en liten runda...

Vad gäller bra träningsmusik har jag nu ett par nya favoriter:
Safri Duo - Ritme de la noche
Oh Laura - Release me (the Attic Remix)
Rocky Theme Song - Gonna fly now

Vad gäller "Rocky" låten blir jag riktigt sugen på att köra trappträning och sedan bara sträcka armarna i skyn när jag kommit upp, när jag hör låten... Precis som i Rockyfilmen. Fast det vet jag ju att jag aldrig kommer att genomföra.

Annars mottages gärna fler förslag på träningsmusik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback