Gösta Berlings Saga

Jag var ju som jag skrivit tidigare här i bloggen och hälsade på hos Selma Lagerlöf i lördags. Eller jag var på hennes älskade Mårbacka i alla fall, men jag är helt övertygad om att hon var där och höll ett vakande öga på oss. Efter besöket fick jag för mej att jag minsann ska läsa ALLA hennes böcker. Jag köpte till och med 3 st pocketböcker som hon skrivit, i den lilla souvenirbutiken som vår guide gladeligen öppnade upp för oss... När jag sedan var och handlade lite häromdagen så såg jag på COOP att om man köpte Expressen/Kvällsposten så fick man köpa Gösta Berlings Saga för bara 59:-. Gösta Berlings saga är då Selma Lagerlöfs debutroman, och om jag nu ska läsa ALLA hennes böcker så är väl denna bok en bra början... Har faktiskt redan läst första kapitlet... Även om jag nu mot all förmodan inte skulle orka läsa ALLA Selmas böcker så kommer det se jädrigt snyggt ut när jag fyllt bokhyllan med alla hennes böcker, för jag måte ju åtminstone köpa böckerna.

Nu har jag ju några andra böcker som jag bara MÅSTE läsa, Camilla Läckberg till exempel. Men här har jag ju i alla fall lyckats läsa de två första böckerna. Nu inväntar jag bok nummer tre som Läckberg skrivit, jag ska få låna den av Sofia...

Har nu börjat lägga upp lite bilder på
www.goalie.pixbox.se från Sverigeresan, men det är långt ifrån alla. Men håll ut bara, jag ska fylla på så fort jag bara kan!!

image22
Selmas Mårbacka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback