Fanatisk??

Ja det skulle säkert några kalla mej. Fick ett ryck förra helgen och bestämde mej för att åka "hem" till Göteborg och kolla på derbyt GAIS-Blåvitt den 25 sep. Problemet är bara att jag går i skolan på vardagar. Jag var snabbt inne på swebus och SJ för att kolla tider och priser. Till Göteborg var väl inga bekymmer, men att komma tillbaka söderöver visade sig vara betydligt svårare!! Kom då på att jag i somras sett en hyrbil från Statoil där priset är 299:-/dygn och fria mil!! Sagt och gjort, jag övertalade syrran att åka till Göteborg för att kolla på matchen, jag ringde Staoil vid Malmörondellen i Ystad och kollade om denna bil fanns tillgänglig (kollade nätet först), det gjorde den , och jag bokade den då. Fick även en klasskompis att köra mej tll Statoil där jag hämtade lilla bilen - Nissan Note. Jag for iväg så snart jag bara kunde. Jag for iväg mot Sjöbo och sedan vidare mot Lund för att komma ut på E6:an och norrut till Götet!!! Naturligtvis lyckades jag köra fel i Lund!! Herregud, hur kan jag köra fel i Lund, jag har ju åkt den där vägen hur många gånger som helst... Men jag lyckades. Satt väl i mina egna tankar och körde förbi långtradare efter långtradare medan regnet bara vräkte ner, jag satt säkert och sjöng med, och så rätt var det var så hade jag åkt förbi avfarten jag skulle av vid!! Jättekul, jag var nu på E22:an mot Kalmar, och det är inte bara att göra en u-sväng precis. Jag tog av vid första bästa avfart som är vid Gårdstånga, hittade en mack där det fanns en hyfsad karta på väggen. Hittade ett namn som jag kände igen nämligen Kävlinge, så jag styrde kosan dit, väl på den vägen hittade jag en skylt Lund, så jag svängde av där och snart var jag på rätt köl igen. Körde som en vettvilling på E6:an i skyfallet och kom fram till Göteborg vid 16.30. Var ju tvungen att fixa biljetter till matchen för det hade jag ju inte gjort... Jag klargjorde snabbt att jag ville ha två sittplatser under tak, nära Blåvittklacken och inte för nära massa äckliga GAISARE, förlåt Ulf!!!! Innan matchen var jag ju tvungen att införskaffa mej lite nya Blåvittattiraljer, det bidde en mössa med matchande halsduk inför den stundande vintern. Matchen då? Jodå den vann Blåvitt rättvist med 1-0 och med två bortdömda mål. Domarna däremot vet jag inte vad jag tycker om. (Läs: Domarna gillar jag INTE...) Hamnade förresten äckligt nära GAISARE men de stackarna hade väl hamnat fel bland alla Blåvittfans... Efter matchen orkade jag inte köra hem till Skåne igen utan jag körde hem till syrran där jag sov på soffan.

Jag åkte från Trollhättan mot Ystad vid 7.15 på onsdagsmorgonen och var inte framme vid Statoil i Ystad förrän vid 12.20. Ändå körde jag på bra hela vägen, hade knappt nån rast alls längs vägen. Tillbaka i skolan hade vi engelska med rollspel. Jag är inte sådär jätteförtjust i rollspel, men jag och Sofia slapp. *pust* Efter skolan hade vi en liten tacokväll på hotellet, vi Tomelillabor plus Smålandsflickorna som nu bor i Öja... Vi hade kul som vanligt. Senare på kvällen kom Sara och Ida hem till mej för att kolla på Greys Anatomy, deras TV vill inte riktigt fungera som de vill för tillfället!!!

Igår hade vi inga lärarledda lektioner och jag tänkte sova ut! Men vaknade naturligtvis redan före 06.00 och kunde inte somna om... Det var bara att kliva upp vid 06.30 för då orkade jag inte ligga kvar i sängen. Min plan var för övrigt att åka till skolan ett par timmar för att plugga marknadsföring och skriva lite på examensarbetet. Det slutade med att jag var på skolan mellan 08.45 och 15.00. Det är inte klokt!!! Hade tänkt att gå på gymmet när jag kom hem från skolan, men orkade verkligen inte, utan jag stannade i min soffa resten av dagen.

Idag hade jag verkligen inte tid med sovmorgon, hade klockan på ringning till 06.00 så att jag skulle hinna diska innan mina föräldrar kommer ner. I morses var jag dödens trött när klockan ringde och jag fattade inte riktigt vad det var som lät först. Upp kom jag och jag hann faktiskt diska. *applåder* Anledningen till att jag var tvungen att kliva upp hyfsat tidigt var att jag skulle på ledningsgruppsmöte med Ida idag i Malmö, och vi var på Turning Torso. Helt klart intressant. Det var kul att få åka upp på 47:e våningen och se på utsikten!! Efter ledningsgruppsmötet åkte jag en stund till skolan för att jobba vidare med examensarbetet, jag ringde även turistbyråchefen på Malmö Turism för att kolla om jag ev kan få göra min praktik där nu vecka 43-48... Hon svarade dock inte så jag mejlade även och nu håller jag tummarna för att det ska gå bra. Mina föräldrar hämtade upp mej på skolan och sedan tog vi en vända i Ystad innan vi åkte hit till Tomelilla.

Är nu riktigt trött men känner att det är lite för tidigt att gå och sova för då vaknar jag väl äckligt tidigt imorgon. I morgon är det förresten tänkt att vi ska till Äpplemarknaden i Kivik, och svärmor är ju plats och inviger det hela. Det kan jag ju inte missa.

Ha det nu så bra alla ni som läser denna lilla blogg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback