Elitserien är igång!!!

Fotbollsäsongen är ju inte ens över än, innan hockeyn drar igång. Det är alltså jobbigt för Jenny nu. Jag älskar som ni säkert alla förstått fotboll och då framför allt Blåvitt. Men jag är även intresserad av ishockey, och ikväll drog alltså hockeysäsongen igång. Med match på SVT. Och matcen de visar är HV71-Frölunda Indians. Woho!!! Det var även bäddat för bråk då jag då håller på.... Ja naturligtvis Frölunda Indians, och min underbara kompis Sofia håller då på HV71. Martina vet jag inte riktigt, hon påstår sig hålla på HV71, men hon pep till nån gång då och då... Stina har vi precis invigt i hockeyns underbara värld, så vilka hon håller på vet jag inte än. Värdinnorna då är så diplomatiska att de håller på den som leder och sedan på den som vinner... Ja Herregud!! Glömde nästan att skriva att HV71 vann matchen med 6-5. F*n...

Imorgon drar jag iväg norrut för ett kort besök uppe i Göteborg. Det nalkas derby. GAIS-Blåvitt. Jag pratar alltså om fotboll igen... Det är en match som Jenny absolut inte vill missa utan jag har fixat hyrbil och allt. Jag åker då från Ystad vid 12.30 och är sedan åter i Ystad 12.30 på onsdag, det är en kort resa och den kostar lite pengar. Men det är det värt. Vi snackar ju mitt älskade Blåvitt.

Måste nu sova så jag orkar med morgondagen. Natti natti på er allihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback