Det blev ganska lugnt ändå

Jag hade tidigare i veckan "vrålat" ut att jag är FESTsugen!! Detta anammade både Sara och Ida och vi bestämde ganska snabbt att vi skulle ut  på lördag. Detta såg jag framemot, men fick sedan pengaångest ett par dagar sedan och lade bort de tankarna. Detta gjorde inte Sara och Ida. Och har jag sagt att jag ska gå ut så får jag ju hålla det. Jag såg igår framemot en lugn kväll hemma för mig själv så att jag skulle kunna jobba undan lite skolarbete, när jag får ett meddelande på msn från Ida som säger att Sara inte kan gå ut på lördagkväll för då ska hon jobba på Gästis, alltså skulle vi ev gå ut igår kväll. Nej, var min första tanke, inte nu när jag planerat en lugn hemmakväll... Men jag var ju trots allt tvungen att handla lite så jag hade något att svalka min strupe med under kvällen om vi bestämde oss för att gå ut. Det blev ett besök på systemet, ett besök på COOP där jag inhandlade Sprite och Piggelin... Ja ni kan säkert nu gissa vad jag skulle dricka. Jag satt här vid datorn, som vanligt, när jag och Ida började prata igen på msn och vi bestämde att vi minsann skulle ut och festa. Snabbt in i duschen, leta kläder, rafsa ihop alkoholen och sedan via pizzerian för att sedan ringa på hos Sara och Ida. Pizzan satte vi ganska snart i oss. Sen var det dags att börja festa... Hade dock lite dålig förfest musik, men man har ju inte roligare än vad man gör sig. Fick fixat håret och make-upen med... Tog taxi in till Ystad där vi snart styrde kosan in till BaråBar. Nu är inte jag något större fan av BaråBar och jag undrar eg varje gång jag är där, vad jag gör där, framför allt de gånger jag inte är typ "aprak" och det var jag inte igår kan jag meddela. När det väl spelades musik som jag tycker är bra så är det inte jävel uppe på dansgolvet, jag måste ha väldigt konstig musiksmak!! *ler* Kom hem igen vid 03.30 och kom på att det är ju friidrotts-VM på och det kanske är något LIVE, och det var det ju. 50 km gång!! Det är väl typ enda sporten/grenen inom friidrotten som jag inte följer... Så jag somnade ifrån det hela ganska snabbt. Vaknade upp vid 10.15 tiden och var väldigt trött, det kan bero på att jag var hemma sent/tidigt hur man tolkar det, men även att jag i drömmens värld höll på att flytta någonstans. Vart minns jag inte, men det var riktigt krångligt i alla fall.

Idag är tanken att jag ska bli klar med LIA-rapporten - tror det är avklarat nu, måste bara göra ett par finjusteringar, jag ska göra klart engelskaläxan och läsa på inför Sverigeresan, som jag åker på på tisdag redan!!! Jag och Catha är ansvariga för sträckan Haparanda-Kiruna... Vi ska ju guida själva på resan så det är absolut ingen nöjesresa...


Måste fixa lite mat nu oxå, kycklingsallad blir det idag... *mums*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback