Spöken. Finns dom?

Ja det vill jag lova att dom gör. Hur ska jag annars kunna förklara att ett skärp är spårlöst försvunnen sedan en vecka tillbaka. Häromdagen trodde jag att mitt trådlösa Internet behagade skoja med mej då jag helt plötsligt inte hade tillgång till det trådlösa nätverket. Inte att jag orkade ta tag i det då utan jag kopplade helt sonika in sladden och surfade så... Två dagar senare ser jag att strömkabeln till den trådlösa routern är utdragen! Då jag bor ensam i min lägenhet så vet jag att jag INTE har dragit ut den. Idag skulle jag gå till COOP för att handla lite. Jag stänger av TV:n med fjärrkontrollen, och när jag kommer tillbax en stund senare så är TV:n påslagen igen!!! Förklara detta någon. Det är inte annat än att jag blir lite småskraj!!!! Även om jag nu är ganska övertygad om att det är ett snällt litet spöke som härjar här. Saken är den att jag har funderat på det tidigare, då saker är försvunna ett par dar för att sedan ligga i princip framme... Eller att det kommer kyliga "vindpustar" när jag sitter på toa. Jag har nämligen hört och sett att man känner kyla när det är någon ande i närheten... Iofs kanske jag kan förklara "vindpustarna" på toan då det är nåt sånt här luftintag eller vad det kan heta ovanför toastolen. Men ändå. Jag vill då passa på att jag tror på spöken men tycker samtidigt det är läskigt och är inte så där jättetuff vad gäller den biten. Nog om detta...

Har idag suttit en stund och researchat till mitt arbete i turismen - svenskminnen i Europa - och nu har jag ju då några resor jag måste göra... Jag är ju redan innan sjukt intresserad av historia och när jag läser om vikingarnas härjningar på Isle of Man och Orkneyörna, Gustav II Adolfs och Karl XII:s härjningar i bl.a. Tyskland, så måste jag ju bara dit och se efterlämningarna med egna ögon!!! Så vad säger ni, syrran och Theres... När drar vi???

Nää, nu är det dax att nana kudden så jag orkar med en skolvecka till....

Kommentarer
Postat av: Syrran

Säg bara när vi ska åka så jag kan fixa semester... *ler*

2007-10-15 @ 14:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback