NEEEEJ!!!

Bengan har beslutat sig för att lägga målvaktshandskarna på hyllan! Men varför?? Bengan är i mina ögon Allsvenskans klart bästa målvakt. Bara i år har han hållt nollan 13 av 26 matcher!! Det ni. Sen börjar ju den stackarn bli lite till åren med, 41 bast är han i år, han har även en avsliten bicepsmuskel (i kastarmen), diskbråck  och en annan skada i ena benet. Men operera finns inte på hans agenda. Nej då. Han tränar upp sig istället och kör vidare. Det kallar jag stålman. Men han valde i alla fall att sluta på topp!!! Läste nu att Blåvitt nu istället är ute efter Erik Dahlin, en gammal TFK:are, hans lillebror är redan i Blåvitt!!!

Livet rullar på här nere i Hurghada, antar att de flesta av er även läser mina små dagboksinlägg på resdagboken.com... Det är varmt och skönt även om det har börjat blåsa en del de senaste dagarna... Idag har jag badat i röda havet för första gången. Jag har alltså plaskat i samma hav som Moses gjorde för en herrans massa år sedan... Jag orkar inte ens räkna efter hur många år sen det var, men med tanke på att det är i Gamla Testamentet så är det några år sedan... Inte illa pinkat av Jenny.

Är skittrött. Kollar ut och ser att det är kolsvart ute, kan ju nästan tro att klockan är närmare 22 på kvällen, men uret visar bara 19.23 på min dator...

Ska nu surfa vidare en stund och se vad som har hänt i världen, mer än att Guld-Bengan bestämt sig för att lägga målvaktshandskarna på hyllan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback