När du får oväntat besök...

Nu är väl inte mitt besök speciellt oväntat, men däremot efterlängtat. Syster yster kommer ner till Skåne på ett litet besök nu i helgen. Anledningen, förutom att hon vill träffa mej är att det nu är slutspurt i Allsvenskan, om det är någon som missat det av er som läst tidigare blogginlägg. Imorgon spelar Malmö FF mot IFK Göteborg!! Jag och syster har naturligtvis tänkt åka till Malmö Stadion för att kolla på matchen!!!

Första chocken efter att ha blivit erbjuden praktik i Hurghada har lagt sig. Nu är det en massa praktiskt att ta tag i, t ex kolla vilka vaccinationer som behövs, köpa lite nya kläder, solcremer, bikini(s). Och vad 17 vågar jag äta där nere egentligen? Det är ju ingen människa som vet vad de har för mat eller vad det kan tänkas innehålla. Jag kommer väl att gå ner massa kg bara för att jag inte vågar äta nåt! Får inte glömma dricka en jädrans massa vatten där nere bara. Det är ju hyfsat varmt, medeltempen i oktober är 31 grader och i november 27 grader!! Har faktiskt varit och vaccinerat mej idag, det bidde mot Hepatit A och mot Kolera. Var på Ullared igår och shoppade loss alldeles för mycket, men jag kom hem utan bikini för det var alldeles utplockat på det där! Men det löser sig.

Fick min flygbiljett ner till varma sköna Egypten samt guidemanus igår! Nu är det bara att läsa på, inte för att jag behöver kunna det, men det vore ju onekligen kul om jag hade fått kläm på något i alla fall.

Nää, dax att fixa till det sista innan syster yster ringer på dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback