Mycket nu igen

Känner mej mer och mer anti till att gå till skolan. Vet inte riktigt vad det beror på, för egentligen är jag ju nöjd med utbildningen. Iofs är det rätt mycket tjafs om både det ena och det andra i klassen. Plus:

Första inlämning för examensarbetet närmar sig med stormfart - ska vara inne nästa torsdag. Känner mig just nu ganska vilsen vad vi ska få fram faktiskt... Men det är bara att bita ihop och köra på.

Vi ska göra ett arbete i turismen och jag ska skriva och redovisa om "Svenskminnen i Europa", vilket jag tycker är skitintressant, men när ska jag få tid att sätta mej med det.

Vi har en Europatenta i turism, som lyckligtvis är framflyttad ett par veckor, men ändå.

Väntar på resultatet från marknadsföringstentan...

Det är skitspännande nu i slutspurten i fotbollsallsvenskan. Blåvitt leder serien, på samma poäng som Djurgården men med bättre målskillnad... Kalmar är hack i häl en poäng efter.

Vi ska till Köpenhamn nästa torsdag med klassen för att guida lite samt gå på studiebesök på Visit Copenhagen och Öresundskonsortiet

Dagen därpå åker jag till Hurghada, för sex veckors praktik bland öken och kameler... Det här ska verkligen bli skitkul!!! Missar dock upplösningen på allsvenskan, men jag har ju världens snällaste syster som har LOVAT att meddela mej hur det urartar sig...

Väl hemma igen efter praktiken ska en praktikrapport vara inlämnad på engelska redan första onsdagen i skolan...

Jag åker till Hamburg på julmarknadsresa med mor, far och syster helgen efter jag kommer hem!!

Annars är det lugnt och fint... Syrran var ju här i helgen, vi for till Malmö och kollade på matchen Malmö FF-Blåvitt. Hamnade mitt i klacken och genast for Huligan-Jenny i mig. Även om jag kanske inte skrek de allra fulaste orden... Annars gjorde vi inte så mycket, vilket kan vara skönt det med.

Måste nu ta tag i lite skolarbete igen...

image25


"Kämpa på IFK"


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback