Det drar ihop sig

Egyptenresan närmar sig med stormsteg verkligen. Idag har jag i alla fall fått tummen ur röven och börjat packa. Har ju naturligtvis slängt ner alldeles för mycket kläder i resväskan, jag menar hur mycket kan jag behöva där nere, jag kommer ju jobba 6 dagar av 7 och därmed ha uniform på mej. jag är alltså "ledig" hela 6 dagar på denna period jag är där nere. Jag har i alla fall slängt ner kläder och solskyddsfaktorer och annat smått och gott som kan tänkas behövas.

Blev lite infekterat i skolan idag när en klasskompis sa åt mej och tre till att vara tysta på lektionen för det stör henne, och visst jag kan hålla med, jag pratar ibland. Men jag vill fortfarande påpeka att det inte bara är vi som pratar. Sen är ju inte personen ifråga tyst hela tiden heller... Men självklart hör jag vad hon och ytterligare ett par säger och ska försöka vara tyst. Fast måste ändå påpeka att till 99% handlar det vi pratar om saker som läraren säger, bara för att kolla av att vi förstått rätt eller kolla vart något ligger t.ex. Men som sagt jag förstår att det kan störa en del. Helt klart. Å andra sidan, pratar jag inte högt och hela tiden som det insinuerades. Sen handlar det ju om hur man säger det hela.

Hade idag en utvärdering på vår Sverigeresa, och det var längesedan jag skrev så intensivt i tre timmar i sträck, funderar på hur jag klarade av det förr i tiden när man inte hade dator utan skrev hela dagarna i ända!! Hoppas nu bara att Eva klarar av att läsa våra handstilar!!

På förmiddagen var det engelska på schemat, där vi hade "redovisning" i en gruppuppgift som vi fick redan förra veckan. Min grupp tycker ju naturligtvis att vår idé med Nalle Puh-tema park är skitbra... Men det är klart vad ska vi annars göra. Vi måste ju tro på vår produkt.

Käkade på Bullen och Bönan idag, mitt "gäng" och jag, som en liten avskedsgrej nu när vi splittras i sex veckor för vår praktik. Som tur är träffas vi ju imorgon igen då vi åker till Köpenhamn över dagen, för att guida och gå på studiebesök på Wonderful Copenhagen och Öresundskonsortiet. Sen är det dax för mig att leta rätt på Solresors kontor där jag ska hämta upp mina uniformer inför praktiken.

Måste krypa i säng nu, så jag orkar med morgondagen.

På återseende.

P.S.
www.resedagboken.com (alias: grymmegoalie) här kan ni hitta lite om vad jag gör nere i Hurghada om jag inte bloggar här så mycket under praktiken. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback