Där satt den!!

Jag har i veckor nu våndats över att inte ha någon praktikplats, jag har mejlat och ringt, mejlat och ringt. Och drygt tre veckor kvar tills vi ska ut så har jag fortfarande ingen praktik... Bara idag har jag nog ringt 5-6 ställen. Tyvärr, är svaret jag har fått. Vi hade idag föreläsning med/av ett charterbolag och lite lätt deppig gick jag fram till Emilia och sa att jag är intresserad av att göra praktik hos dem. Hon kollade ålder, om jag har körkort, och vart jag kunde tänka mej att åka!! Hon sa då att hon trodde Hurghada skulle passa och att hon skulle kolla med kontoret och platschefen i Hurghada och återkomma under veckan. Det lät väl sådär hoppingivande. Men tror ni inte att jag hade ett missat samtal när jag kollade mobilen inne på COOP. Det var Emilia som ville jag skulle ringa upp om ev praktik. Nu blev jag nervös och jag kände att hjärtat slog lite snabbare... Meddelandet lät positivt nämligen. Jag rusade till hotellet där jag skulle käka middag med Sofia och hämta min tvätt och ringde till Emelia som sa att de är jätteintresserade av att ha mej i Hurghada... Haken är den att xxx behöver "riktiga" guider på plats och att de vill att jag efter en två veckors intro klär på mej uniformen och tar hand om gästerna själv. I gengäld pröjsar de resa och boende som jag annars skulle få betala själv. Jag hade då nog fått hora lite för att få ihop de pengarna...*ler* Jag blev så chockad över det snabba beslutet att jag var tvungen att vänta med att helt hundra tacka ja innan jag pratat med Tonnie imorgon bitti. Men det är så jag reagerar.... Sen var jag ju tvungen att ringa mamma och syster som undrade vad fan det var jag funderade på...  Det är väl klart att du ska åka....

Måste ju nu säga JÄTTETACK till Sofia som tvingade fram mej till Emilia och fråga om praktikplats!!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det var så lite så du gjorde ju det mesta själv jag sparkade dig bara i röven... hoppas det blir en riktig kul Lia!!

2007-10-02 @ 19:15:05
Postat av: Lilla jag

Det kommer det garanterat att bli. Syrran tvingar mej att rida kamel...

2007-10-02 @ 20:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback